johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 21 maj 2013

Tisdag kväll

Av Johanna Östlund - 21 maj 2013 22:03

Hela dagen har gått utan att speciellt mycket har gjorts. Bara det vanliga. Så som tvätt och lite ihop plockning. Det är inte speciellt roligt att göra nått när det redan ser ut som skit och det går inte att göra nått åt.


När jag hämtade posten idag blev jag nästan sur. En till Amelia special tidning! Jag har visst blivit premunant utan att ens göra nått. Mysko! Trodde jag sagt upp den, när jag fick första tidningen, men det visade sig att jag inte gjort. Nu har jag i alla fall gjort det. Dock blev jag faktiskt glad att jag fick den. Det var med en bok. Och vilken bok! Började läsa lite när Ida tog en lur på sena eftermiddagen. Hur bra som helst... Dock lite läskig och hemsk. Hatar att läsa om barn sedan jag själv fick. Man får så mycket tankar. I fall någon är intresserad heter den; Bara ett barn av Malin Persson Giolito.


Läggningen av Ida gick som det nästan allt gör. Dåligt! Fattar inte hur det kan vara så lätt att vakna och sedan så svårt att somna om fast hon gör det lätt under dagen. Hon somnade i mitt knä, vilket inte händer särskilt ofta nu för tiden (nej hon är ingen mys bebis. när hon är i famnen vill hon vara med och se vad som händer. inte ligga ner.). Så fort jag började röra på mig, reste mig upp, öppnar sig ögonlocken och hon är klarvaken. När jag lägger henne i vagnen kan hon inte somna om. Även fast hon kan göra det lätt på dagen. Enda skillnad är att hon oftast sover ute och med ytterkläder. Gah! Tokig man blir.


När hon tillslut somnat tog jag tag i målningen. Målade taklister och en bit vägg (väggen ovanför dörren som Anders gjorde om). Det var riktigt roligt faktiskt och rätt skönt att stå i ett tyst rum och hålla på med nått. Nu hoppas jag att Anders blir nöjd när han kommer hem!! 


Klockan börjar bli mycket... Läsa lite i boken och sen sova. 


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards