johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 17 maj 2013

Ris och ros

Av Johanna Östlund - 17 maj 2013 19:58

Vår eftermiddag har helt klart varit av blandad kompott. Glada barn, ledsna barn, skrikiga barn, sovande barn.... Och oj som det tar på krafterna.


Det är inte helt lätt att vara småbarnsförälder. En jäkla omställning från ett barn (på halv tid) till två barn, tycker i alla fall jag. Men jag är så oerhört glad att jag har dess två underbaringar. Även om man har dåliga stunder så är det dom bra man minns. Ibland skulle man bara vilja lämna kaoset. Åka på jobbet eller ja men bara åka på stan i någon timme (helt själv) och samla kraft. 


Vi har som sagt haft otroliga glädjestunder men också stunder då man håller på att bryta ihop idag. Elias har vart lite okontrollerbar i sitt humör. Ena stunden kan han vara glad för att i nästa grina och skrika över allt. Antar att det har med att han inte sovit något idag. Han tok vägrade och sen tickade tiden helt enkelt iväg och det blev försent. Istället försökte jag roa honom. Vi gick till lekparken. Gungade och åkte rutschkana. Gick en liten tur. Kippt gräset. Först var det otäkt (en kille som inte tycker om motorljud) men sen fick jag nästan inte sluta. På eftermiddagen hörde jag glassbilen och trodde den skulle komma. Vi väntade och väntade. Men inte kom den någon gång. Elias som ville ha glass och köpa den från "bilen". Den kom inte förrens han sov, dock somnade han tidigt idag, men halv åtta eller vad klockan var tycker jag är lite sent. Eller??? Aja jag gick ut och köpte lite så imorgon kan vi äta glass. Ida har mest bara sovit och ätit idag. Inte varit vaken nå längre stunder. Men jag tror hon vart lite halv hängig idag, ytterst pytte lite feber. När man blickar tillbaka har det vart ganska bra just idag. Då har jag kunna varit med Elias en hel del. 


Nu sover båda barnen och klockan är bara strax över åtta. Äntligen fick jag en kväll! Tror jag ska ta ett glas vin och sjunka djupt djupt ner i soffan och bara vara? Eller ta ett glas vin och göra inbjudningskort?


   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards