johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 14 maj 2013

Det tar på krafterna

Av Johanna Östlund - 14 maj 2013 19:46

Helt jävla slut - det tar på krafterna att vara mamma. Inte allt lätt....


Imorse eller natten skulle jag vilja kalla det närmare bestämt klockan tre kunde inte Ida somna om. Så det var väl bara att palltra sig upp. Suck!! Man kan väl säga att jag vart uppe sedan dess förutom några små små powernap. Gissa om jag är trött nu!!?


Dagen har vart bra. På förmiddagen åkte vi till Anders farmor en sväng. När vi kom hem sov båda barnen. Elias i sin säng och Ida ute i vagnen. En lugn stund. Hann slänga i en tvätt. Vika BERGET med ren tvätt. Dona lite. Även en liten vila, dock utan att somna. När Elias vaknat var det dags att äta, fläskpannkaka. Våran eftermiddag har bara rullat på. Elias och Anders har mesta dels vart uppe och byggt lego. Lite klipp och klistra hann Elias med mellan varven. Ida satt snällt i babysittern eller låg på golvet och kollade på babygymet. Medans jag plockade i ordning och hängde tvättar. Lena kom förbi en sväng också. 


Kvällen har dock vart mindre bra. En grinig Ida. Elias som inte lyssnar. En mamma som är trött och helt slut. Som ni hör var det inte en bra kombination. Urk! Det brast för mig en sväng, men är nu återhämtad från det. Ida sover. Elias ska jag lägga nu. Sedan tror jag även att jag tänker somna med honom. Orkar inte mer idag!


Jo Elias skulle gått på dagis idag. Men när han grinade redan i sängen när jag sa "nu är det dags att kliva upp och åka till dagis" orkade jag inte tjata på honom så han fick stanna hemma. Hoppas att det går bättre nästa mamma-vecka. 


Nu vill jag ha en natt utan att kliva upp och snälla och rara barn imorgon.

 

   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards