johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 13 maj 2013

Mammaveckan är i full gång

Av Johanna Östlund - 13 maj 2013 20:33

ÄNTLIGEN är mammaveckan igång. Och det känns. Både negativt och positivt. Hjärtat spricker snart av lycka. Medans kroppen säger sova. 


En lugn start på dagen. Ida och jag var uppe först, som vanligt (nästan). Vid halv sju väckte jag Elias. En tröttmössa som jag antog han skulle vara. Men tillslut kom han upp och han hann till och med leka lite och komma igång. När vi skulle åka till dagis var han pigg och glad sa glatt hejdå. Vid dagisparkeringen sprack allt! Trårarna kom. Och mammahjärtat krossas. Ska det vara så här jämnt nu? Då tror jag att jag skiter i det här! Jag ger det till sommaren och ser hur det går. För så här har han aldrig vart förut. Jobbigt för mig. Fast jag vet att så fort jag är borta går allt jättebra. 


När jag sedan kom hem har vi bara tagit det lugnt. Trökväder hade vi också. Ingen nytt alls blev gjort. Förutom en maskin med tvätt. Men så är det ibland.


På eftermiddagen åkte Ida och jag. Första stoppet var hos Elias pappa för att hämta en sak till Elias medicin i fall den behövs. Sedan mot dagis. En glad och nöjd kille som möter oss med ett leende. Värmer mammahjärtat. Alltid när jag tar med Ida kommer en hel flock med barn för att kolla. Speciellt en flicka som heter Tilda vill gärna vara med och ge henne nappen och gunga bilstolen. Då vill Elias markera att det faktiskt är hans lillalyster. Så gullig! Dagen på dagis hade gått bra i alla fall. 


När vi kom hem blev det glass mys på altenen för Elias och mig medans Ida låg nöjd och glad på golvet och kollade på babygymet. Det är en blomma hon är speciellt förtjust i, när hon ser den skiner hon upp. När glassen var intagen blev det melon ätning. Nått vi måste köpa mycket av i sommar. Elias bara åt och åt. Tur han hann få i sig lite mat innan. Sedan har kvällen bara spurtat på! Utelek. Ida vände sig från rygg till mage. Kvällsbad. Mys framför tv:n. Försöka få en övertrött och skrikande Ida att sova. Tillslut tror jag hon somna av utmattning. Rolig kväll! Medans jag försökte få Ida lugn måsta jag underhålla Elias också. Väldigt bra kombination eller inte. Är så glad att Anders är hemma imorgon kväll. För att lägga två barn som helst vill lägga sig exakt samma tid är inte lätt. Även Elias sover sedan dryga timmen nu. Äntligen har jag lite lugn och ro! Plockat i ordning här hemma. Nu tänker jag bara göra saker jag vill tills jag stupar i säng. Vilket inte känns allt för långt bort.


En lugn start på dagen med ett hektiskt slut. Precis som det ska vara antar jag.


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards