johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 12 maj 2013

En härlig söndag

Av Johanna Östlund - 12 maj 2013 20:09

En härlig söndag fick vi. Ja en alldeles precis lagom dag på alla sätt och vis. Mer sånt!


Dagen började i stilla ro. Ida satt i babysittern medans jag slöade i soffan, åt frukost och lite sånt. Sen ville hon sov och då fick hon ligga bredvid mig i soffan och sova en stund. Dryga timmen blev det. Sen startade dagen på allvar kan man säga. En mycket kinkig Ida... Vette tusan vad som vart fel idag?. Nått borde det vara hon har inte vart nöjd speciellt mycket idag. Ändå hann jag göra rätt mycket. Städade både uppe och nere. Dammsög och torkade golv. Även båda badrummen fick sig en omgång. Jag tror att söndagar har blivit min städar dag.... Så skönt att andas renstädat. 

 


På tidiga eftermiddagen gav vi oss iväg. Ett besök på A&H först. Var ute efter lite små saker. Dock hittade jag inte allt så de får inhandlas imorgon. Sen sätter jag igång! Därefter var det äntligen dags att hämta min älsklings kille! Som jag saknat dig. När hel familjen var samlad i bilen åkte vi mot Njutånger och mamma & pappa. Där vankades det mat. Före maten hann vi göra en del roligt. Elias och moster Sofia lekte först. Ja han är rätt förtjust i henne. Ida blev allt grinigare då tog vi oss en promenad fram till "stora" vägen. Mysigt! Lite ute lek innan maten var klar hanns med också. Sedan smaskade vi på grillat kött, klyftpotatis (och några andra rotfrukter), grönsaker och såser. Härligt! Vi måste absolut bli bättre på att grilla i sommar. Efter maten blev Ida grinig och då bestämde vi att vi skjutsar moster till tåget. Tyckte att det var lite nätt men det gick. Det tyckte nog Elias var kul. Fast när hon väl skulle säga hejdå ville han inte att hon skulle åka eller så ville han följa med henne. Gounge! 


När vi kom hem packade vi ur bilen. Känndes nästa som vi vart borta en vecka eller nått. Mycke saker! När vi fått ordning på allt kollade Elias och jag i kläder som vi fått av en snäll släkting. En hel del fina kläder hittade jag som vi absolut kommer att använda. Tack! Elias fastnade speciellt för en luvtröja så den går han omkring i. 

 


Nu har vi alla satt oss uppe. Händer inte till vanligheten. Elias och Anders leker med lego. Ida sitter i babysittern och kollar på babygymet. Jag sitter vid datorn. Men nu är det dags för barnen att lägga sig! 

 


En bra dag börjar gå mot sitt slut....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards