johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 7 maj 2013

Stan och kalas

Av Johanna Östlund - 7 maj 2013 20:07

Idag tog vi oss en sväng till stan. Kjelles, A&H och systemet. Vi har ute efter lite blommor. Anders gjorde en rabatt för någon vecka sedan och nu vill vi fylla den med underbara blommor. Men vi börjar med lite i taget. Några blommor, närmare bestämt fyra stycken, fick fälja med hem. Var lite dåligt utbud på perenner avdelningen. Antar att det är lite tidigt än. Hoppas att det fylls på så vi kan köpa mera. Det blev även två jordgubbsplantor till vårat blivande jordgubbsland. Och en ros till våran rosrabatt. Jag bara älskar när det börjar hända saker! En liten sväng in på A&H blev det också. Ingen handling för min del. Men Anders köpte lite som han ska ge bort till en som slutar på hans jobb. Sist tog vi systemet. Även där köpte Anders till jobbarkompisen. Men köpte lite till oss själva också. Mysig förmiddag på stan!


På eftermiddagen var det dags för kalas. Anders mamma fyllde ju år förra vecka och nu blev det kalas. Mycket fika och träffade Anders släkt. Som alltid när vi åker iväg och det är mycke folk blir Ida hysterisk. Det är inte allas kul! Jag tror det blir för mycket för henne, kan inte slappna av och tillslut rinner den lilla bägaren över. I vanliga fall har det gått bra om vi haft vagnen med så hon kan sova. Idag hjälpte inte ens det. Suck! Känns inte alls roligt att det ska bli så här.... Det är bara att hoppas på att detta är nått som kommer bli bättre.


När vi kom hem satte vi oss på altanen och tog oss en varsin öl vs cider. Åå vad jag längtar tills soliga varma sommarkvällar.... Idag var det inte riktigt så, solen hade gått i moln och värmen hade gett med sig. Fast rätt mysigt ändå. När Ida vaknat gick vi in och har sedan dess bara slöat. Nu kollar Anders på någon serie, jag sitter och tar det lugnt framför datorn och Ida sover nästan. Har börjat försöka få kontroll över hennes läggning. Kollar efter signaler som säger att hon är trött. Både igår och idag har jag sett när hon börjar bli trött utan att bli helt hysterisk. Då har jag lagt henne i vagnen, när hon är lugn, och gett henne en flaska välling och vips sover hon. Idag har hon dock vaknat och grinat några gånger. Men somnar så fort hon får nappen. Vet inte om hon kanske drömmer nått? Bearbetar dagen... Hur som helst hon sover i alla fall och snart hittar hon nog det definitiva lugnet. Känner mig rätt trött jag också så det blir nog en tidig kväll för mig...


En trevlig dag då vi alla tre vart ledig.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards