johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 5 maj 2013

Slutet på veckan är här

Av Johanna Östlund - 5 maj 2013 17:50

Söndagen kom och snart är den slut. Vart har tiden tagit vägen idag? Personligen tycker jag söndagar är rätt jobbiga dagar. Den dagen man inte tar för sig nått. Bara går och väntar, antingen på att få åka och hämta Elias eller att han ska lämnas. Även fast jag vet att det är inte förrens sedan eftermiddagen bytet sker. Drygt då man kunde hitta på så mycket roligt.


Våran dag startade som vanligt. Ida och jag gick upp i ottan. Killarna snarkade vidare. Efter några timmar vill Elias ner och därefter kommer Anders också. En sovmorgon skulle inte sitta helt fel! Kanske ska flörta mig in hos Anders och se om han går med på det!?.


Vi alla var hemma och vaken rätt länge idag. Innan det var dags för Anders att åka på jobbet. Roligt! Sedan fortsatte vi med allt möjligt. Det vanliga ni vet - Lek, Bus, Mys.


När klockan var runt elva åkte vi till affären. Hade typ ingen mat hemma och det måste vi ju ha. Blev ett paket frukostkorvar med hemlagad mos. Dålig fantasi - I know. När vi var på affären var Elias så gullig! I början har de blommar och när han såg dem sa han "Köpa Lena. Keet. Åka Lena." Vi berättade nämligen igår att Lena, Anders mamma, fyllde år. Vi gjorde en teckning åt henne som hon skulle få. Antar att han kom ihåg det. Han stog länge och valde mellan blommorna och en kruka skulle han ha. Han bestämde allt själv. När vi lämnat maten hemma gjorde vi en rövare och åkte för att kolla om Lena var hemma. Ja Elias var bestämd på den punkten. Vilken tur han hade, hon var hemma, en stund (ca timmen) innan hon skulle åka och jobba. När han såg henne sken han upp och stegade iväg med paketet. Tror det var rätt länge sen han var där, lite avvaktande och försiktig i början, men sen släppte det. Han lekte lite och fikade. När det var dags att åka hem blev han ledsen han ville stanna längre. Gopluppen!


När vi kom hem stannade Elias ute och Ida sov i vagnen och jag gjorde mat. Elias kom in rätt snabbt och la sig i soffan och vilade i två sekunder i väntan på maten. Han åt rätt bra med tankte på att han hade fikat för inte så länge sen. Ida hon bara sov och sov och tur var väl det. Tänkte att Elias kunde sov en skvätt efter maten men de tyckte inte han. Istället blev han övertrött och grinade för minsta lilla. Tur det inte varade hela eftermiddagen. Vi lekte lite, han fick sig ett bad, lite mys och smörjning i soffan, en tokig kille och sen blev det frukt och datorspel. 


För ett tag sedan kom Elias pappa och hämtade honom. Där blev mammahjärtat halvt, något som fattas. Usch vad jag hatar varannan vecka! Nu är det bara att blicka framåt, han kommer ju om en vecka igen. Och tills dess får jag och Ida underhålla oss så att veckan går fort. 


Nu är det bara jag och Ida hemma. Ska nog sätta mig ner och mysa med henne en stund. En lite snabb vila skulle behövas för min del. Även Ida börjar bli trött tror jag, sitter och gnuggar ögonen nu. Mysa var det!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards