johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 2 maj 2013

Helt slut i både kropp och knopp

Av Johanna Östlund - 2 maj 2013 21:38

Den här eftermiddagen eller rättare sagt kvällen har tagit hårt på mig. Det är just sådana här kvällar eller ja tillfällen man önskar att det var jag som jobbade och inte behövde vara hemma. Antar att det sätter sina spår att aldrig få sova ut riktigt heller. 


Vi har helt klart motarbetat varandra alla tre i kväll. Den ena vill så den andre vill si och den tredje vill ingen ting. Percis så har det vart. Ida har inte haft sitt bästa kvällshumör. Fast det är egentligen förståligt. Förkyld - snorar, hostar och har en aning feber. Samtidigt vill Elias leka. Drar och sliter. Jag själv har inte mått vidare bra heller. Molande hemsk äckel värk. Och har mest av bara velat legat i soffan och tagit det lugn. Ibland har jag fått känslan om att det paktat ihop sig om att vara så j*vliga mot mamma som det bara går. Den som vinner är den som gör att min bägare rinner över. Och det har den NÄSTAN gjort vid fler tal tillfällen.


Vi har faktiskt inte bara haft det "dåligt". Några ljusglimtar, som är rätt svåra att se, har vi haft. Riktigt roligt stund tals. Det är sådana små tillfällen som gör att man står ut, just sådana här dagar.


Efter mycket om och men har jag äntligen fått mina barn i säng och jag kan andas igen. Jag skäms lite för att jag tänker så. Men nog är det alla föräldrars längtan under kvällen. Lite lugn och ro!? Jag menar man har ju vart barnen till lags under hela dagen lång då ska man väl ändå kunna få kvällen till sin.? 


Nått i magen och sen får det nog bli sängen för min del. Som sagt slut i hela kroppen! 


     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards