johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 30 april 2013

Valborg

Av Johanna Östlund - 30 april 2013 21:48

Sista april - valborg. Då får vi säga tack och hej till ännu en månad på det här året. Fast mig gör det inget att det går fort, ännu. Längtar så oerhört mycket efter sommar & sol och en lite större Ida. Men ja när allt de kommer så kommer jag allt närmare att börja jobba igen, bara fem månader kvar nu. Jag gruvar mig inte, utan snarare vill börja jobba. Det som ligger i bakhuvudet är vart och hur jag ska jobba, de är lite skrämmande. Vill veta, men antar att jag får vänta en stund till innan jag vet?. 


Valborg - inte en valborg som jag minns det. Tänk om man kunde få uppleva en RIKTIG valborg igen som man gjorde när man var liten. En stor brasa vid Nordmyra skolan. Kollade på brasa och på alla raketer, och som alltid på valborg stog man och frös. När kyla blev allt för stark gick man in och upplevde den bästa ostkakan som fanns. Det är valborg för mig det!


Som vanligt började våran dag tidigt. En morgonpigg Ida kan man kalla det. Fast jag behövde ändå gå upp senast kvart över sex eftersom Elias skulle på dagis. Morgonen här hemma gick bra. Pratade mycket om dagis så att han skulle vara förberedd på att det var dit han skulle. Sa glatt hej då till Anders, Ida och katten. Redan i bilen på dagisparkeringen kom tårar idag. Fast när jag sedan skulle åka var det inte lika mycket grin som igår, skönt. Ändå kommer samvetet i fatt en och vill bara ta med honom hem. Det är nog en bra träning det här, och som det verkar är det inte bra att släppa, fortsätta med det här så att det blir en rutin för honom.


En slö förmiddag, ja ända tills jag åkte och hämtade Elias. Då fanns inga alternativ bara att skärpa sig. Tiden rann iväg rätt fort vet egentligen inte vad vi gjorde. När klockan passerat sex tyckte Elias att vi skulle gå ut. Just då gjorde det inget. Ida var trött och ville sova, så henne la jag i vagnen och vips sover hon. Nu kunde Elias och jag leka och ha kul tillsammans. Lekte först på gården. Sedan skulle han åka rutschkana, vi har en lite i plast, men så kom jag på lekparken som vi har bara över vägen. Den är inte stor och inte skött, men gungor och rutschkana finns det. Och oj vad han åkte! Slängde sig ner för. Efter första åket grinade han, bara för att jag höll i honom. Men man måste ju få vara lite rädd om sina barn. Gunga gjorde han också, det har han lite mer respekt för. Min kille älskar att vara ute... Försökte hur många gånger som helst att få in honom. Han gör allt för att slippa, kommer på saker han måste göra och idag blev städa på gården väldigt viktigt, in med alla leksaker i lekstugan. 


Tillslut kom vi in och klockan var mycket. Egentligen skulle båda barnen behöva sig ett bad, men det får vi ta imorgon. Ida var glad och nöjd efter lite mat, så tänkte att idag kanske det går att lägga Elias medans hon var vaken. Men nej! Det gör jag aldrig om. Samma kaos idag som igår. Elias levde rövare i sängen och Ida blev mer och mer otålig. Så tillslut fick vi gå ner och jag försökte få Ida att somna, vilket var enkelt. Sedan var nästa moment att få Elias i säng igen. Även fast han var trött så skulle han inte. Tillslut blev det grin och han ville äntligen gå upp. Då var klockan över nio. Pjuh! Han somnade fort när han äntligen kom till ro.


Äntligen lite lugn och ro! Får man säga så? Ja det får man. Även fast barnen är det finaste och mest underbara i världen behöver man lite egentid så här på kvällen. Lite plock och packat inför morgondagens bravader har hunnits med efter att barnen somnat. Och nu sitter jag här och gör nästan det samma. Otroligt trött! Så snart ska jag nog hoppa i sängen, bara vänta och säga hej till Anders först som snart kommer från jobbet.


Trevlig valborg!

 

   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards