johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 29 april 2013

Måndag

Av Johanna Östlund - 29 april 2013 21:01

Då var det dags för ännu ett veckobyte. Snacka om att tiden går fort. Dessutom börjar maj månad om två dagar. Vart har april tagit vägen? Lite hejdning vore inte fel, även om jag faktiskt vill att de ska gå fort en liten stund till. 


Måndag betyder att Elias numera går på dagis när han är hos mig. Mammahjärtat tyckte att dagis premiären på några månader inte blev helt lyckad. Oj sån hjärtekrossare! Elias var glad och ville i väg till dagis. Även fast jag väckte honom halv sju och vi fick bråttomt. När vi väl kom dit blev det annat ljud i skällan. Så som han grinade när jag lämnade honom har han aldrig gjort. Dagisfröken tog honom och tröstade och de stog i fönstret och vinka. Mamma med dåligt samvete, här är jag. 


Men varför ska jag egentligen oroa mig? Jag vet att han kommer lugna ner sig och tycka att det är roligt på dagis. Det VET jag, men ändå... Allt hade gått jättebra och han hade lugnat sig rätt snabbt. Ja jag måsta fråga för att dämpa samvetet lite. Då berättade jag att jag var väldigt nära på att ta med honom hem igen. Men nej du! Vi vill ha honom här, han är ju så go, sa dagisfröknarna. Det värmde i mammahjärtat. Det var väl helt enkelt lite konstigt att det var mamma som lämnade på dagis. Nu när han har fått vart hemma sedan Januari. 


Efter dagis bestämde vi oss för att åka till mamma och pappa. Ja när vi ändå nästan var där. I bilresan dit satt vi och pratade, Elias berättade om sin dag på dagis. Så roligt att höra på när han pratar. När vi kom fram blev han som vanligt super lyckig av att se sin mormor och morfar igen. Mat, lek och mys. Jag själv fick mest sitta med Ida, som var övertröttare än övertröttast. En väldigt dålig rutin på hennes sömn idag. Bättring imorgon för det var verkligen inge roligt.


Halv sju begav vi oss hemmåt i hopp om att barnen skulle somna i bilen och fortsatte sova i sängen när vi kom hem. Tror ni jag lyckas? Så klart NEJ! Ida fortsatte sova i bilstolen, men bara en stund. Så när jag försökte lägga Elias fick jag en grinig Ida också. Liten kaos situation uppstog. Ville ägna tiden åt Elias, men det gick inte. Så bestämde att vi skulle gå upp och jag fick försöka få Ida att sova medans Elias skulle se film. Framför filmen satt han inge länge, så det blev lite svårt för Ida att komma till ro. Tillslut somnade hon, och sover än, så jag fick ge min tid åt Elias. Vi stannade uppe en stund. Efter en paowenap i bilen blev han så klart pigg och läggningen tog sin lilla tid. Nu äntligen har jag lite barn "ledigt". Välbehövligt! Jag tror faktiskt att jag ska hoppa i säng jag också, lite trött efter en morgon som började före sex. 


God natt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards