johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 28 april 2013

Vilken lycka!

Av Johanna Östlund - 28 april 2013 21:10

Idag har jag haft en riktig sömntuta. Först sov hon mellan sju och åtta. Vid ca halv tio var det dags igen. Då sov hon ända till efter ett någon gång!!? Inte nog med det ville hon sova igen vid tre. Jag ska absolut inte klaga men jag får lite långsamt i mellan åt. Känns som om man knappt hinner träffas liksom. Mellan alla sovningar har vi tagit vara på de stunder som ges. Massa mys, prat och mat. 


På eftermiddagen, som jag längtat till hela långa dagen, åkte jag och hämta min prins. Oj som jag saknat honom! Det går inte att beskriva, bara de som har varannan vecka kan nog förstå. Sedan älskar jag att han också blir gald av att se mig. Ömsesidigt! När vi kom hem gav han Ida en puss nästan det första han gör. Så söt! Nåt var förändrat? Men det säger Anders att han gör varje gång, förändras. Men den här gången var det liksom nått annat?. Känndes som han var mer förstående och ville liksom inte ta plats. Om ni förstår hur jag menar? När Ida grinade så var det liksom inte lägg ner henne och kom till mig. Utan jag fick trösta och sedan gå tillbaka till honom. Hoppas bara att han känner sig värdefull, för det är han tusen gånger om! 


Eftersom det är dagis som gäller för Elias imorgon ville jag få honom i säng i tid. Jag började med nattningen. Han tog astma- och hostmedicinen utan problem. Duktig kille! Det började bra, trodde han skulle somna rätt fort, men sen spårade det ur lite. Och så kom Anders och tog över eftersom Ida inte var helt nöjd. Då hux flux la dom sig i Elias säng, som stått tom sedan vi flyttade upp. Ja där somnade han!!!! Förvånad, men det är väl bara att fortsätta med det då för nu har han visat att han kan. Ida sover nu också sedan en tid tillbaka. Så nu är det vuxen tid. Härligt! Men kvällen blir ung för min del.... Upp tidigt imorgon, fast det är jag ju varje dag. 


Hur som helst är jag glad över att hela familjen är hemma igen!

 

Killarna spelar ett nytt datorspel. Elias är himla duktig! Ett bra tips till er andra, lekstugan heter det.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards