johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 28 april 2013

En bra helg

Av Johanna Östlund - 28 april 2013 06:33

Vilken härlig helg! Det är inte ofta vi blir bortskämd med att ha Anders hemma en helg. Så denna har vi njutit lite extra. 


Fredagen var Anders och min. Vi lämnade Ida hos hennes farmor och farfar. Själv fick vi skjuts in till stan. Mat och lite go dryck på The Bell. Ja det var egentligen det enda vi hade tänkt oss. Men nja, blev inte riktigt så. Vi hamnade hos Anders kompisar och avslutade kvällen på hogges. Krogen!!? Nått jag inte besökt de senaste fyra åren eller nått sånt?. Dessutom blev det lite för mycket för en som inte drukit på över ett år. Men kul hade vi och det är väl det som räknas!


Lördagen var jag helt säker på att spendera i sängen. Jag har brukat blivit ganska bakfull. Men inte den här gången. Lite huvudvärk när jag steg upp men efter att jag fått i mig nått att äta var jag fit for fight. Lite halv seg så där men det får man räkna med när man kommer hem vid tre tiden. Vid tolv tiden kom Ida hem! Som jag längtat. En massa mys med henne. På eftermiddagen snörar vi på oss skorna och gick hem till Anders föräldrar. Skönt att komma ut och röra på sig. Borde bli mer, men jag ska faktiskt inte klaga. Av de kilon jag gick upp under graviditeten med Ida har jag gått ner allt utom två kilo utan att göra nått åt det. Nu står vågen på 57 kilo. Framåt kvällen åkte vi till Harmånger och köper oss lite mat, tre små rätter. Gött! Fast det blev lite fel. Fick bara en "tre små rätter" istället för två. Men vad gjorde det, de där tre små rätterna var stora och räckte gott och väl till oss båda. För 75 kronor fick vi hur mycket mat som helst. Kvällen spenderade vi i soffan, kollade på hockeymatchen. Lite roligt men efter halva gick jag och la mig. En dag imorgon också!


Nu är det söndag morgon. Klockan är inte mer än sju. Men Ida skulle upp så då är det bara att ge sig upp själv också. Känner mig utvilad så de gjorde inget. Idag blir vi själv, hon och jag. Pappan ska jobba. Och så får vi hem min andra underbaring, Elias! Bara därför kan det inte bli en dålig dag! Nu ska vi fortsätta med morgonmyset.


En bra helg rakt igenom!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards