johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 25 april 2013

Trädgård

Av Johanna Östlund - 25 april 2013 17:13

Så fort snön ville försvinna har en liten trädgårds lust infunnit sig. Vill göra hur mycket som helst... 


När det var dags för Ida att sova klädde vi alla på oss och gick ut. Vilket härligt väder! Blå himmel & sol. Klockan var ungefär halv tio och det var redan tio grader varmt i skuggan. När våren är som bäst! Efter att barnen kommit har jag haft svårt att sitta still i solen, som man kunde göra flera timmar förr utan problem, ja till och med en varm sommardag. Därför bestämde jag mig för att påbörja lite vårigt trädgårdsarbete. Det fick bli att kratta gräsmattan. Faktiskt roligt när man kom igång, lite ro givande så där, och så är det roligt att göra något när man ser skillnad. När jag började med det verkade Anders få energi att göra lite också. Eftersom våran gräsmatta är mer gropig än rak och fin inte allt för fint, därför försäkte vi jämna till den lite i fjol, men blev väl så där. På ett ställe blev det bara ogräs och inte gräs, därför beslöt vi oss för att göra någon slags rabatt där. Så det har Anders pysslat med. Hämtat en sten från skogen, som fick hamna i rabatten som en "prydnad", och lagt ut jord. Nu fattas bara blommor och lite kogödsel. Lite blev gjort alltså gjort, nu är vi på gång.


När jag hämtade posten låg bauhaus reklam i lådan med trädgårdsspecial, snacka om full träff. Den har jag suttit och gottat mig i nu. Drömt mig bort och planerat. Nått jag fastnade vid var blommorna. Oj oj oj! Vill ha vill ha vill ha. Och vet ni vad, vilken tur att jag ska till Sundsvall första Maj. Jag tror faktiskt att jag då ska göra min premiär där och åka dit då, nej jag har faktiskt aldrig var in där. Något som jag fastnade lite extra för var.: En stor växt, har alltid drömt om att ha en träd liknande växt på altanen. Den här var 60-80 cm hög, så de känns alldeles utmärkt. Och vet ni vad? Den kostade bara 50 kronor. Annars brukar sådana kosta sjortan tycker i alla fall jag. Det var även bra pris på jordgubbsplantor, sex plantor för sextio kronor. Precis vad vi behöver, vi ska nämligen ha ett jordgubbsland på framsidan. Vi har en planta, eller några stycken i en stor klump, så den skulle behöva lite sällskap. Även att de känns som att det var bra pris på perenner, fyra för hundra, och stenpariväxter, fem för hundra. Vi skulle behöva lite blommor till landet Anders gjorde idag. Jag vill inte ha allt för höga växter där, så stenpartiväxter känns som ett alternativ, men även kanske någon sorts perenn som inte är allt för hög. Det ska helt enkelt bli ett lättskött land de där, blommor som kommer år efter år. Sedan fanns det så klart mycket annat jag skulle vilja ha, men just för tillfället känns blommor mest prioriterat. Ska ju besöka några andra affärer också. 


Vill ut och göra fint!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards