johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 24 april 2013

Genom bra onsdag

Av Johanna Östlund - 24 april 2013 20:01

Vilken genom bra onsdag. Dagen har flytit på i ett bra tempo. Ett tempo som man hinner med i. Gillas!


Idag fick vi tillbaka våran goa Ida. Precis som hon brukar vara. Har sovit bra. Dock tre gånger, men blir man väckt för att farmor vill mysa lite så går det bra. Har ätit bra. När hon inte vart hungrig eller trött har hon för det mesta vart nöjd och glad. Precis som vi vill ha dig!


På tidiga eftermiddagen innan Anders skulle åka till jobbet kroknade jag lite. Att kliva upp tidigt (vilket Anders lovade att göra imorgon!!??..), vara ute och flänga och äta mat på det då blir man trött. När Ida sov försökte jag koppla av och blunda lite. Även fast jag inte somnade blev jag piggare. 


Fick ett samtal från dagis idag också. När vi var på utvecklingssamtal frågade jag hur det var med de där femton timmarna man har rätt till när man är mammaledig. Oftast brukar de ju vara fem timmar tre dagar i veckan. Men för våran del känns det lite meningslöst. Jag menar fem timmar hinner man knappt hem på innan man ska ge sig iväg igen. Nu mera kommer han gå på dagis måndagar och tisdagar mellan halv åtta och tre när han är hos mig. Det tror jag kommer bli bra för alla inblandade. Vi får lite rutin eller vad man ska säga när han är hos oss också, inte lördag hela veckan. Dessutom tror jag han behöver komma iväg lite. Så fram till sommaren kommer det i alla fall se ut så här och sedan får vi se vad som händer i höst.


Efter att Anders åkt på jobbet har Ida och jag bara myst och tagit det lugnt. Hon sov en sväng, vi har pratat, vi har skrattat (har försökt få henne att skratta när Anders vart med, men då vägrar hon), vi har myst, Ida fick sig ett kvällsbad (vilket var otroligt skönt enligt henne, blev toktig när jag tog upp henne). Ungefär så har eftermiddagen/kvällen sett ut. 


Dessutom har jag haft en mycket givande sms-konversation. Vi har vart ärliga sagt vad vi tycker och tänker. För min egen del tror jag att jag behöver bli påmind med jämna mellan rum. Vi arbetar faktiskt inte emot varandra vi arbetar med varandra. Egentligen är du faktiskt en fin människa, bara det att vi inte kom riktigt rätt från början, med all rätt antar jag. Jag hoppas att det fortsätter i den här riktningen.


Klockan har nu blivit sena kvällen... Ida sover i vagnen och vad jag ska göra det vet jag inte. Alltid blir det väl nått eller så hoppar jag också i säng.


   

 
 
Ingen bild

Sara

24 april 2013 21:19

Så sant... Du har helt rätt!! Och detsamma :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards