johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 23 april 2013

Mamma med dåligt samvete

Av Johanna Östlund - 23 april 2013 20:44

Bara för att jag nästan skällde ut Ida och var lite sur och bitter på henne i förra inlägget. På grund av att hon inte vart som hon brukar idag. Samma gamla vanliga underbara Ida. Halllå alla kan väl ha dåliga dagar! 


Bara för att jag var just sån förr så glänser hon som en prinsessa. Jag nämnde att vi skulle till grillskagården på middag idag. Det ända jag tänkte på var hur Ida skulle bete sig. Tänkte liksom att blir det allt för j*vligt får vi väl åka hem igen. Hur kunde jag ens tänka sådana dumma tankar om min lilla flicka? Hon var den underbaraste unge under de två timmar vi var där. Lite grin i början. Men hallå! Man måste ju få tala om när man är hungrig. Sedan var hon nöjd och glad i bilstolen medans vi åt. Mellan måltiderna fick hon sitta i mitt knä. Utforska vilket sällskap hon hamnat i. Jodå nog var bruksargubbarna lite rolig allt. Under kaffet fick hon vara hos två damer. Vilket gick hur bra som helst. Min duktiga lilla flicka som vet hur man beter sig i andras sällskap. 


Just bara därför får jag lite dåligt samvete. Bara för att stunden är jobbig är den inte alltid så. Och vem har egentligen sagt att det är lätt att vara småbarnsförälder? Den som tror det tror helt fel! 


Idag provade vi den underbara koftan som jag fyndade i helgen på klädbytardagen. Även fast det var storlek 68 tyckte jag att den inte var allt för stor. Tuff kofta till en tuff tjej!

 
 
Ingen bild

Sara Eriksson

26 april 2013 10:51

Kul du shoppade visst koftan efter min lilla Anna.
Hoppas allt är bra med dig och grattis till söta flickan!

// Sara Eriksson

Johanna Östlund

26 april 2013 11:55

Ja det är roligt när det är så billigt och när det är fina kläder. Jaha men vad roligt! Den kommer komma till användning kan jag säga :) Super tuff!
Allt är bara fin fint här! Detsamma med dig hoppas jag?. Tack så mycket! Får säga detsamma, tre fina barn :)

 
Ingen bild

Sara Eriksson

26 april 2013 10:52

Just de har ganska mycket flickkläder upp till 74 här hemma om du är itnresserad.

Johanna Östlund

26 april 2013 11:56

Jag skulle absolut kunna ta mig en titt på dem :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards