johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 22 april 2013

Min lilla bebis

Av Johanna Östlund - 22 april 2013 20:08

Idag har min lilla Ida gjort framsteg. Jag fick höra henne skratt. Ett riktigt skratt! Eller ja hon kanske har kunna det förr men att jag inte riktigt hittat dit förens nu. Som det värmde i mammahjärtat! Synd bara att pappan inte var hemma och fick höra det. Ja för hon skrattade mycket. Go unge! När jag kom på att jag kunde filma det hela vad tror ni händer? Hon vill inte skratta. Ett litet litet skratt fick jag bara fram. Synd! Aja det kommer väl fler tåg antar jag. 


Annars börjar vi få in en riktigt bra rutin nu. Vaknar vid sex sju tiden. Sover i vagnen vid nio tio tiden, sover då mellan en och tre timmar. Idag sov hon ute i tre timmar, riktigt bra. Sedan blir det en till långkörare på eftermiddagen vid tre tiden eller nått sånt. Sover inte riktigt tre timmar då men en två timmar i alla fall. Somnar in för natten mellan sju åtta och nio. Tycker att det blivit lite senare nu den senaste tiden. Kanske för att det blir allt ljusare på kvällen? Jag vet inte riktigt. Hon sover sedan hela natten, men vaknar för mat en eller två gånger under natten. Mellan alla sovningar är det så klart lek, mys och framför allt MAT som gäller.


Efter ca två och en halv månad börjar vi helt enkelt komma in i en bra rytm. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards