johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 26 februari 2013

Stora tjejen

Av Johanna Östlund - 26 februari 2013 20:33

Idag började dagen tidigt för min och Idas del. Vid sex tiden eller nått blev hon väldigt grinig och jag ville inte väcka Elias så vi gick upp. Då blev det mys i soffan och lite slummer. Vid halv åtta åtta kom min prins ner. Då blev det lite bananer i pyjamas och mys i soffan. Men han hade spring i bena och ville leka. Sedan har dagen bara rullat på... Lek. Mys. Mat. 


På eftermiddagen var det dags att åka in till stan en sväng. BVC stog på schemat. Vi har nu en stor tjej! Nästan 3 veckor och hon väger nu 4268 g och är 51 cm. Hon växer så att det knakar. Allt ser fin fint ut med henne. Elias var som ett ljus under hela tiden. Satt och lekte med en leksak och vågade knappt röra sig. Tillslut lossnade lite, min lille blygis när han kommer bland människor han inte känner. Innan vi for hem blev det en sväng på Ica var lite saker som fattades här hemma. När vi var färdiga kom Elias på att han ville ha korv, eller rättare sagt såg han en som åt korv och ville själv ha. Snäll som man är får han en korv och festis som han mumsade glatt upp. Bäst man ger honom mat när han själv vill ha, lite si och så med just mat tycker jag och har vart en längre tid.


När vi kom hem fick Ida mat och Elias lekte i lekrummet. Efter ett tag började min mage att kurra och som tur var köpte vi små pizzor som satt som en smäck i magen. Även Elias ville ha, så han åt en halv pizza. Peppar peppar börjar det vända med maten? Stuvade makaroner, korv och bacon. Korv med bröd. En halv pizza. Efter maten blev det lite lek och sedan soffan och barnprogram. Vid sju tiden gick Elias med på att gå och sova. Det tog inte lång stund förrens han faktiskt sover också. Läste lite ur hans nya bok vi köpte på maxi, halvan, och sedan satte vi på alfons och vips så sover han. Jag har kollat på farmen och bygglov och tror att en liten kvälls röjning skulle sitta fint här hemma. Sedan kanske det får bli familjen annorlunda på play eftersom jag missade det igår. Vi får se vad kvällen har att erbjuda.


   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards