johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 23 januari 2013

En förmiddag på vift

Av Johanna Östlund - 23 januari 2013 17:12

Här gjorde man morgon klockan fyra. Pigg och kunde inte somna om. Helt sjukt! Lite frustrerande, jag som skulle vila och samla kraft till den stora dagen, jag menar när jag ändå har tillåtelse att göra det. Bara att inse att min kropp vill nått helt annat. Gick upp och myste ner mig i soffan. Bokläsning, tv tittande och liten liten slummer. 


Vid tio tiden gav jag upp soffan och gjorde mig i ordning för dagen äventyr. Ja det känns nästan som ett äventyr när man ger sig i väg hemmifrån just nu. Riktigt skönt var det faktiskt! Först blev det ett besök på MVC. Har det redan gått två veckor sedan jag var där? Jösses vad tiden går. Med den lille i magen verkar allt vara bra. SF-måttet ligger nu på 36 cm och lillens hjärtslag låg på ca 140. Berättade om allt som började i söndags. Det barnmorskan kunde säga var att min kropp förbereder sig på förlossning. "Bara att vänta och se", som hon sa. Vi bokade en ny tid om två veckor, dock trodde hon att jag inte skulle dyka upp på den tiden. Men jag känner att jag inte riktigt vågar tro på det, vågar liksom inte ropa hej förrens jag är över bäcken. Det är bara att vänta och se helt enkelt. Efter besöket blev det en snabbis på stan, måste passa på när man är där. Hittade en hel del på Åhlens. Tröja och strumpor åt Elias. Olja och lotion till bebis. Jag själv fick två ljus. Allt för under hundra lappen, älskar rea och när det är halva priset på rean blir det ännu roligare. Blev en snabbis på leksaksaffären också. Var ute efter en sängmobil till bebis. Hittade även en sådan på rea för 150 kr. Blev lite fynd!


När jag kom hem blev det fika mys. Kunde inte låta bli att svänga in och köpa semlor innan jag for hem. Riktigt gott! Sedan var det dags för Anders att åka och jobba. Ännu en kväll själv, börjar bli riktigt tröttsamt nu. Efter att han åkt fick jag lite energi till att dona lite. Igår fixade jag med sängen till bebis, höjde den. Idag blev den bäddad och nya mobilen dit satt. Fixade även åkpåsen till vagnen och täcke och kudde till den. Sedan känndes det som att magen skulle spricka, att både händer och fötter tittade ut och att ryggen skulle gå av. Nej man är inte direkt i tipp topp. Lite vila och sedan var det bara att börja med maten. Blev en potatis- och purjolöksoppa, blev faktiskt riktigt god. Nu har jag åter intagit soffläge, vila är ett onödigt ont just nu. 


   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards