johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 21 januari 2013

Ovissheten

Av Johanna Östlund - 21 januari 2013 15:51

Jag tycker verkligen inte om denna ovisshet. Försöker läsa mig till svaren på alla min frågor men inte finns det nått som är gemensamt. Är vi i gång eller luras bara kroppen?


Igår började jag få förvärkar. De kom och gick hela tiden, flera varje timme. Både starkare och svagre. Under natten fortsatte de. Har vaknat fler gånger av värkar och att jag haft ont. Även hela dagen idag har det kommit och gått värkar. Mer än så händer det inte... Klart jag haft värkar förut men absolut inte så här. Någon per dag, men jag kunde lika gärna vara utan flera dagar, absolut inte som jag haft nu i ca ett dygn. Tänker jag efter fick jag förvärkar med Elias  lite mer än ett dygn före innan det liksom var dags att åka på BB. Nej nu vill jag veta! 


Hittade en rätt bra sida där man kunde läsa lite om vad som händer innan förlossningen startar. Tänker och funderar om nått passar in på mig. Slemproppen... Ja jag vet inte riktigt, men kanske kanske den gått. Den kan se olika ut och är lite svårt att veta. Tarmen... Märkte igår att det stämmde. Innan förlossningen tömmer kroppen tarmen. Värkar... Jag har fortfarande oregelbundna värkar...

- Slemproppen

- Vattnet går

- Tarmförändringar

- Darrningar

- Värkar

 

Nu tänker jag gotta ner mig i soffan. Läsa bok kanske. Kolla lite tv kanske. Blunda en stund kanske. Jag tänker helt enkelt ha en lugn kväll och se vart det här leder till...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards