johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 18 januari 2013

Ännu en sådan här morgon

Av Johanna Östlund - 18 januari 2013 06:23

Tänk vad konstigt det är. Vissa mornar är man hur pigg som helst för att nästa vara ett vrak. Undra hur det kommer sig. Idag blev jag väckt av Elias klockan sex, han skulle ha "boppa" (soppa). När vi la oss igen somnade han om på två röda medans jag kände mig oförskämt pigg. Efter att ha gett det ett försök att somna om gav jag upp. Nu sitter jag och myser i soffan istället. Kanske ska ta och lägga mig och läsa lite bok? 


Gårdagen var en bra dag. Elias och jag hade en lugn morgon. Vi tog det som de kom. Hade planerat att åka till mamma och pappa, så Elias får träffa "bommo" och "moff". Fast han vart hemskt besviken på moster "ofia" som inte var där. Hon har blivit lite av Elias favorit, så fort man nämner mormor eller nått så frågar han om Sofia. I helgen kanske han får mätta sitt begär. Hade tänkt att vi skulle komma iväg i bra tid till dem, men nja, vid två tiden kom vi dit. Hemma rusade tiden förbi oss. Jaja bara att inse att vi inte kommer där ifrån förrens rätt sent på kvällen. Strax efter fem fick jag äntligen med Elias som helst av allt hade velat stanna och sova där, som alltid. Det blev ett stopp inne i stan, Ica Maxi fick sig ett besök. Här hemma gapade frys och kyl tom. Så en handling var verkligen vad vi behövde. Dessutom älskar jag att de nu mera har apotek där. Så skönt att slippa göra det på stan. Behövde salva åt Elias. Han är lik sin mor där, torr som ett fnöske. Jag har köpt min super salva nu och hoppas att kroppen blir bättre och att det slutar klia för honom. Får vad resultatet säger på söndag, smörjning minst en gång per dag tills dess. 


Den här dagen då? Vad har den att erbjuda? Jag har inget inplanerat. Har ett litet litet sug att köpa ramar. Beställde hem kort, 50 gratis, och passade då på att göra någon förstoring. Utöka min tavelvägg i vardagsrummet lite. Aja vi får se helt enkelt vad denna dag har att erbjuda oss.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards