johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 14 januari 2013

Vill ha tillbaka kvällstiden

Av Johanna Östlund - 14 januari 2013 21:38

En riktigt kall och ruggig dag. -21 grader tycker jag är lite överkurs, så nu får det mer än gärna ge med sig. Det är liksom inte ens kul att gå ut fast solen skiner. Plus att graderna inne inte vill som vi vill. Elda elda och ett elelement som kompliment till luftvärmepumpen, ändå blir det inte allt för varmt i många delar av huset. Bara köket och vardagsrummet som det är skönt att vara i. Ge oss värme!


Min dag började alldeles för tidigt. Helt sjukt att jag inte kunde somna om kvart över fyra då jag vaknade. Istället kunde jag sätta mig i soffan med min bok och börja elda. Rätt mysigt! Vid sju tiden vaknade mammas kille. Hörde uppifrån hur det var någon som ropade på mig. Då fick han mysa ner sig i soffan och se på film. När vi kommit igång blev det att åka till stan en snabbis. Vi skulle lämna in Anders bil så vi var tvungen att följa med hela familjen. Då blev det ett kort stopp på MC Donalds. Vilket uppskattades av min lille kille. Duktig var han på att äta också. Sedan vi kommit hem har dagen bara rullat på. Först fick jag mig en liten tupplur, tack för det killar. Ja där började liksom min kropp säga ifrån. Sen hade jag kraft att ge andra uppmärksamhet. Lek med min älsklingskille. Några bråk har vi hunnit med. Blir tokig när han ignorerar det jag säger. Alla åldrar har sin charm. Tror faktiskt att han kommit in i lite trotts igen, i alla fall mot mig. Efter att Anders åkt på jobbet var Elias helt slut och somnade på soffan. Nej nej nej! Jag som tänkt hålla honom vaken och få in en bra läggningsrutin, men nej. Han vaknade eller jag väckte honom vid fyra. Då blev det lek och mat och mys. Inte var han trött när jag ville att han skulle sova, ca halv sju sju. Inte förens klockan nio somnade han eller ja lite tidigare, jag gick ner klockan nio. Vill ha tillbaka mina kvällar. Jag behöver den tiden! Får se om jag lyckas någon dag att få honom i säng i tid. Hoppas!


En bra dag trots allt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards