johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 14 januari 2013

Är det här de som kallas att förbereda sig?

Av Johanna Östlund - 14 januari 2013 04:46

Vad gör jag vaken nu? Jag trodde att jag gått in i nått som kallas förberedelsetiden. Ta vara på tiden som är kvar och ta det lugn när jag verkligen kan. Men icke! Här sitter jag klarvaken klockan kvart i fem. Vad är det frågan om? Det kan liksom aldrig vara bra. Kan jag somna på kvällen verkar jag vakna olidligt tidigt och bara sova en si så där sex timmar. Somnar jag inte på kvällen och ligger vaken halva natten sover jag ändå inge bra, men vaknaer i bra tid fast inte för de få timmar jag sovit. Undra om det är för att kroppen min inte tycker om liggställning. Får ont i kroppen av att ligga, måste byta ställning hela tiden. Nej fy tusan! Kan inte påpeka det nog många gånger men nu vill jag faktiskt att bebis ska komma till oss.


Vi hade en helt underbar eftermiddag igår. Min lilla kille fick fira ännu en två-årsdag. Glädjen när han fick se alla paket när han kom hem går inte att beskriva. Var ingen hejd på honom. Öppnas öppnas! Efter att han fått sitt tredje paket med kläder utbrister han helt klart missnöjd med ett NEJ NEJ NEJ! Haha det lät så roligt! Men man kan inte bara får leksaker. Ibland måste man faktiskt ta emot lite mer behöva saker. Nått som gick hem var i alla fall bamsepåslakanet. Det gick han och bärde runt på och gosade med. Lite pengar fick han, en sådan där barndator (dock är han lite för liten för en sådan, men han tycker att det är kul att bara sitta och trycka), böcker, filmer, kläder och ännu mer saker som jag inte riktigt lagt på minnet. Han blev nöjd i alla fall och det är huvudsaken. Men nu så är det färdig firat för ett tag. Näst på tur är faktiskt jag själv, om inte bebis vill komma före då förståss. 


Igår gick vi in i vecka 36. Hela fyra veckor kvar. Gisses fattar inte att det kan vara sååå länge kvar ännu. Ja just nu känns det som att det är evigheter tills den lille vill komma. Lite ovant faktiskt. Jag hann inte gå in i vecka 36 med Elias. Bebisen ska nu vara ca 47 cm lång och väger ca 2.7 kg. Bebisen blir allt större och snart går det faktiskt inte att växa så mycket mer tycker jag. Livmodern går ända upp till revbenen, vilket gör att det blir svårt att andas. Det står att efter bebis fixerat sig kommer tycket att lätta, men hallå min bebis är redan fixerad och trycker är fortfarande kvar. Kan inte finnas så värst mycket plats kvar där inne tycker jag. Bara en vecka till nu sedan kan bebis komma när den vill, efter vecka 36 sägs det att bebis i fulltgången. Inte mig emot!


Kanske ska lägga mig bredvid mina killar en stund till och se om John Blund vill vara med mig en liten stund till.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards