johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 12 december 2012

Borta hela långa dagen

Av Johanna Östlund - 12 december 2012 21:48

Oj vilken dag! Har vart borta precis hela dagen. Vilket kan vara rätt skönt men ibland önskar man att inte allt kom på precis samma dag.


Gav mig iväg strax efter sju imorse. Då var det träff med produktionsstöden på min avdelning som gällde. En rätt bra dag och fick lite mer kött på benen. Lunch blev det på grillskagården. Fast blev rätt besviken på maten faktiskt, där som man brukar få sån bra mat. Sedan fick jag ett litet glapp. Men att åka hem för en halv timme känndes onödigt och åkte därför in till stan istället. Gick och tom kollade... Men köpte faktiskt en sak till Elias paketkalender, eftersom han fick en sak tidigare fattas ett paket. Sedan blev det klädbyte i bilen, ja ni hör helt skummt, innan det bar av till Iggesund igen för världens finaste och sötaste lucia firande på Elias dagis. Blev så glad i mammahjärtat av att se min son! Han var så duktig och fin i sin tomtedräkt. Där blev det fika och mys. Han hade gjort så fina saker som låg på hans hylla. Tur det var några så vi kunde dela, jag fick en ljuslyckta och en kotte. Finaste! Sedan var det bara att åka till bowlinghallen där mina arbetskamrater var och spelade. Blev en liten stund där innan vi gav oss iväg till manis för lite mat. Oj vad struligt det var, men god mat och gott sällskap. Det var fem stycken som inte kunde komma och därför fick vi fem extra tallrikar av både varmrätt och efterrätt. Det var inga problem, det var ju bruksare som var där, vissa tyckte nog att edt var bara bra. Själv blev jag propp mätt, sprick varning. När gänget gick vidare åkte jag hem och har nu myst ner mig i soffan.


Känner mig rätt slut i kropp och knopp. Men stannar nog i soffan en stund till. Har ju en ledig dag imorgon. Härligt!


     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards