johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 7 december 2012

En bra dag

Av Johanna Östlund - 7 december 2012 23:10

Idag har jag haft en riktigt mysig dag med min son. Lek och bus på förmiddagen inne. När klockan blev elva eller nått gick vi ut. Först åkte vi pulka. Vi har en backe här på vår gata som vi eller ja Elias åkte ner för. Vilket var kul, igen igen igen. Sedan blev det skottning, eftersom plogbilen hade gjort en fin plogkant. Elias hjälpte till en del, men tröttnade och tänkte skotta av bilen med spaden vilket inte var uppskattat av mig utan han fick ta sopen istället. När vi var i bilen hittade han sin traktor och lekte lite med den också. Tillsist gjorde vi en snölyckta men innan vi var helt klara ville Elias gå in för han tyckte det var kallt. Då myste vi ner i oss i soffan med varsin macka. Faktiskt åt han upp hela mackan, duktigt kille. Annars har jag inte fått i honom mycket matnyttigt. 


Framåt eftermiddagen åkte vi till mamma och pappa. Vilket inte gick helt smärt fritt. Hatar deras väg! Men min bil verkar inte vara den bästa att åka med just där. Fastnade så klart i deras backe. Faktiskt första gången jag fastnar utan att det är typ i meter snö på vägen. Mamma försökte också få upp bilen med inte gick det. Vi fick ringa pappa som jobbade och hörde om han kunde sluta lite tidigare. Tur att han kom hem och fixade upp bilen. Utan traktor eftersom jag inte verkar ha något fäste på min bil. Den kom upp och jag kunde åka på julmiddagen på grillskagården med skiftlaget. Elias fick stanna där medans. Under tre och en halv timme har jag inte gjort annat än ätit. Proppmätt!!! Först sill, lax och strömmings förrätt, hjort till varmrätt och en massa olika små efterrätter som man fick ta utav. Sedan åkte jag och hämtade min prins. Han var i sitt esse när jag ringde och hörde om jag skulle ge mig på deras väg eller stanna på nianforsvägen. Pappa och Elias kom ut och vi kunde åka hem smärtfritt. Elias somnade som en stock och tacka för det när klockan var tio. 


Elias ville gå till sängs nästan på en gång när vi kom hem och somnade fort. Nu sitter jag och jäser i soffan och pimplar vatten, TÖRSTIG. Känner mig rätt trött och tror inte jag stannar uppe speciellt länge till. Sova och ta nya friska tag imorgon!


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards