johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 20 november 2012

Fingerfärg och kvällsmys

Av Johanna Östlund - 20 november 2012 20:56

Idag har det varit gör det som faller en in dag. Så skönt med inga måste bara göra det man vill för tillfället.


Blev en rätt tidig morgon, halv sju. Antar att Elias är inne i rutinen att kliva upp och gå på dagis. Morgonen rullade på i rasande fart i alla fall. Vid tio åkte vi till Harmånger och handlade lite. Skönt med fyllda skåp igen. Vi har verkligen ingen rutin när inte Elias är hemma. När vi kom hem och efter lite fika var det dags för lilleman att sova. Ja han var verkligen inte hanterbar för fem öre. Efter en liten tupplur var han mammas fina och gosiga kille igen. Då blev det lunch. Sedan var det lillla monstret i honom där igen. Bara för att han inte fick russin. Men han hade varken ätit upp maten eller chokladbollen han fick så då orkar man väl inte russin heller? Han har humör den pojken!!! En glad och gó kille dök upp igen när jag frågade mitt i den stora scenen om han ville måla med fingerfärg. Då sken han upp! Och vi satte igång. Fast han är lite rolig efter varje gång han stoppat fingret i burken och målat lite så måste man absolut torka av hans finger. Och värsta av allt var när jag ville göra ett handavtryck och målade hela handen. Eller ja värst var nog när Anders målade en lite prick på hans näsa. Vissa dagar vill han inte alls bli kladdig för att nästa inte bry sig. Som ni förstår fick det bli ett bad efter allt målande vilket var uppskattat. Och många fina teckningar fick jag. Tur att jag kom ihåg att fylla på papperslagret, inte helt fel att jobba på ett pappersbruk ibland. Framåt eftermiddagen blev allt bara tråkigt, ibland måste man bara få lämna hemmet för en stund. Då åkte vi till Anders föräldrar. Lite fika och en massa lek. Ännu en gång gav han mig ett tecken på att legot som ligger undan gömt kommer bli perfekt i julklapp. När vi kom hem blev det kvällsmys med dipp och gränsaksstavar och bolibompa. Sedan hopp i säng för min lille älskling. Som var lite till ett bestyr. Ne ne ne var det han sa när vi la oss i hans säng. Ibland ska han bara inte sova i den, vet inte varför. Just då orkade jag inte tjafs så han fick sova i våran, vilket han ändå skulle göra tillslut. Då somnade han som en stock rätt snabbt och jag också, som vanligt nu för tiden. 


Nu är kvällen här och så skönt med en paus, om man får säga så?.. Har tagit mig en dusch och sitter nu vid datorn och slö kollar. Blir nog inte så många fler knop ikväll känner jag. Trevlig kväll!


       

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards