johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 17 november 2012

En dag tillsammans

Av Johanna Östlund - 17 november 2012 00:21

Det är inte ofta det passar så att vi får en hel dag tillsammans. Idag hände det!


Började dagen med en lugn morgon. Ingen stress hit och dit som det brukar vara när vi är själva och lediga. Vid elva tiden åkte vi in till stan. Ett besök på försäkringskassan, gick smidigt och bra. Ångrar bara att jag inte pratade lite mer med dem om hur mycket jag kommer få när jag går på mammaledighet. Aja det går ändå inte att få mer än dom tänker ge så det är nog bara att gilla läget som det blir. Sedan åkte vi till sjukhuset, mormor ligger där för tillfället. Tänkte hälsa på en sväng när vi ändå var inne i stan. men vad händer? Jo dom har besökstid först klockan två, flera timmar dit. Så inte fick vi träffa mormor. Får se om hon är kvar på måndag efter jag hämtat Elias så åker vi in då eller hälsar på dem hemma. Har inte träffat dem sedan pappa hade kalas och det är länge sedan det. Skäms! En sväng in på ÖB blev det också. Lite tvättmedel och sånt var vi i akut behov av, eftersom jag tänkte köra ett tvätt maraton och hade inget hemma. Sista stoppet belv byggmax. Foder till dörrarna på nedervåningen behövde vi. Ja egentligen till uppe också men vi börjar där nere.


När vi kom hem började Anders med fodrena. Han satte i alla fall på utsidan dörrarna, ut mot köket. Nu är det snyggt där ifrån. Jag själv fortsatte på Elias paketkalender och nu är alla fickor dit sydda. Nu ska jag bara göra en ram att spänna fast tyget på. Längtar så tills jag får slå in alla paket och lägga i fickorna. Till kvällen kom Anders föräldrar en sväng. Lite fika och så blev det. Sedan la jag mig en stund i hopp om att kunna sova. Slummrade till en halv timme tror jag så det var ju bra. Det är alltså natt jobb för mig som gäller. Hade gett vad som helst för att få stanna hemma. Men det går ändå bra när man kommer hit. Får hoppas att det blir tre snabba nätter och sedan ÄNTLIGEN ledig och så är det Elias vecka. Kan inte bli så mycket bättre. Saknar honom så att det gör ont. Varför kan inte jag få ha honom jämt!? Hatar varannan vecka!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards