johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 22 oktober 2012

Min stackars älskade

Av Johanna Östlund - 22 oktober 2012 19:02

Jaha!! Då var det dags igen. Min älskade lille kille har åter fått andningsproblem, förkylningsastma. Antar att vi får leva med det här ett tag, tills det förhoppningsvis växer bort. 


Tycker att han har vart rätt bra idag. Men tyckte att det var dags att börja med medicinen som vi ska ge vid förkylning idag på morgonen. Vilket i alla fall jag tycker är svårt att veta när man egentligen ska börja ge. Antar nu i efterhand att jag kanske började ge försent. Har inte tyckt att det vart mer än bara snor förrens idag, Då är det svårt att veta om det verkligen är en förkylning. Aja hur som helst blev han mycket sämmre idag på eftermiddagen. Efter lunch åkte vi till mamma och pappa. När vi kommit dit var han otroligt rosslig. Det hade han inte vart hemma. Än låter han inge vidare trotts att jag gett honom från båda medicinerna. Vi får se vart det här leder till. Men jag hoppas verkligen att vi kan ha det under kontroll hemma. 


Snälla snälla låt detta gå över snabbt!!!

 

 

 
 
ida

ida

22 oktober 2012 19:34

Kul att hitta hit! Dottern min har precis blivit diagnostiserad med förkylningsastma efter att vid varje liten förkylning fått väldigt jobbigt att andas. Både vi och sjukhuset har trott att hon andas snabbare för att årka syresätta sig vid en förkylning. Hoppas ni fixar det hemma med medicinerna och slipper åka in!

http://hemmafruns.blogplatsen.se

Johanna Östlund

22 oktober 2012 20:04

Känner igen mig... Har blivit några turer in på akuten vid just förkylningar, i våras fick min son diagnosen. Inte förrens nu har han blivit riktigt förkyld och fått besvär med andningen. Det hoppas jag också!

 
Ingen bild

Kusin Mia

23 oktober 2012 19:20

Åke har ju haft förkylningsastma sen han var sex månader. Mitt (och barnkliniken i Gävle) tips är att börja med förkylningskuren vid första tecknet på förkylning. Eftersom risken är stor att han får astman är det bara att köra. Åke har inte haft förkylning en enda gång utan att astman slagit till. Puss på finaste Elias!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards