johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 15 oktober 2012

Vecka 23

Av Johanna Östlund - 15 oktober 2012 15:58

Igår gick vi in i en ny vecka, vecka 23, jag har alltså gått 22 veckor och 1 dag. Lillpyret i magen verkar ha det bra där inne, den lever i alla fall känner sparkar mest hela dagarna nu. Lovely Jag mår annars bara bra just nu. Energin som vart borta en lång tid har kommit tillbaka helt nästan och det känns skönt. Så man hinner planera och dona och greja innan lillpyret kommer. Nått som inte känns allt för bra just idag är att fogarna värker. Jag hoppas bara att det är gårdagens "slit", för än vill jag inte få några problem med dem. Det är liksom inte inräknat i min plan. Hade tänkt försökt jobba tills någon gång i januari, när jag går hem på mammaledigt beror ju så klart på hur jag mår, men helst vill jag jobba till sista januari.


Lite om vad som händer och sker denna vecka för lillpyret är: Den stora början på underhusfett lagring har börjat för lillpyret. Det mesta är nu "tillverkat" och det som gäller är att bli stor och stark tills den ska komma ut. Nu börjar det likna en bebis där inne, en liten docka. Den är ca 30 cm och väger mellan 600-700 gram.

Vad som händer och sker för mig är: Livmodern är ca 3 cm ovanför naveln, vilket jag tycker stämmer rätt bra. Jag borde ha gått upp ca 5-7 kilo, det är liksom normalt att man har gjort det, sist jag vägde mig hade jag gått upp fyra kilo så jag är nästan där. Ju mindre desto bättre! Kroppen börjar förberda sig till förlossningen, sammandragningar har börjat, vilket stämmer för mig.


Nu är det 124 dagar kvar till BF, imorgon precis fyra månader. Känns långt när man räknar, men antar att det kommer gå fort. Längtar efter dig!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards