johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 27 mars 2012

En eftermiddag hemma

Av Johanna Östlund - 27 mars 2012 20:38

I eftermiddag har vi bara vart hemma. Det tog hårt på krafterna att busa en hel förmiddag. Elias sov mer än en timme sedan vi kom hem. Där efter var det full fart igen, tills klockan blev sex undefär. Då började vi göra oss klara för kvällen. Elias fick pyjamas och vi satte oss i soffan och myste. Elias var helt lugn och satt i mitt knä eller låg på en kudde i soffan. Kvällen började bra! Men sedan när vi kommer till nattningen är det precis tvärtom. Det kallas tredje gången gillt va? Ja efter tredje nattnings försöket gick det äntligen att få honom att somna. Även om man älskar sina små så att det gör ont, finns det ändå en tid som är speciell för varje förälder, de få timmar man får för sig själv på kvällen. Det är liksom den tiden man själv ska samla kraft, ta hand om sig själv och släppa alla måsten. Den är helig, i alla fall för mig. Men egentligen ska jag inte klaga! Oftast går Elias och lägger sig mellan sex-sju, och det brukar sällan vara problem. Men som sagt nu sover han och jag ska ta mig ett bad!


Mamma älskar dig <3


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards