johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 28 februari 2012

Tog oss en tur

Av Johanna Östlund - 28 februari 2012 19:40

Våran dag har sprungit iväg. En tidig morgon gav oss tid att fundera vad vi skulle hitta på under dagen. När jag frågade Elias om vi skulle åka till mormor och morfar, kollade han efter dem genom köket. Berättade att det var vi som skulle komma till dem. Då gick han ut i hallen och hämtade skorna. Sötunge! Vi ringde först och hörde om de skulle vara hemm eller inte. Men sedan packade vi väskan och for iväg. Så där stannade vi bra länge. Och Elias njöt verkligen. Eftersom han var betydligt mer där förr än vad han är nu och kommer vara. Så blir han verkligen glad när vi kommer dit. Och det är bara mormor eller morfar som gäller. Då har man inte en chans. Det blev en hel del gos och lek även lite fika. Alldeles innan vi skulle åka hem tänkte vi att Elias skulle få åka fyrhjuling med morfar. Men det gick inte hem, han var nog alldeles för trött just då. Han somnade nästan på en gång när vi åkte hem.


Väl hemma hann vi inte göra så mycket förrens Anders kom hem. Han tyckte vi skulle åka och hälsa på hans farmor, så vi packade in oss i bilen igen. För övrigt provade Elias sin jacka som han fick för ett tag sedan. Lite stor kanske, men kommer nog bli helt perfekt bara snön vill försvinna. Hur som haver... Fick vi fika där och Elias var mellan golv och tak. Lite jobbigt eftersom det fanns mycket glasprydnader där. Inget gick sönder och det var jag glad för. 


Ikväll hemma gjorde jag en bacon och broccolipaj. Som kommer bli perket i matlåda och när jag och Elias kommer hem imorgon efter jobb och dagis. Provsmakade en bit, himla god faktiskt. Medans fick Elias russin, så att jag kunde få någon ting gjort. Sedan åkte Anders på träning och Elias och jag satte oss i soffan för att varva ner. Vid sju tiden tyckte jag att det var dags för Elias att sova och vips på bara några minuter sover han i sin säng. Jippi! Efter att Elias lagt sig gjorde jag min vanliga kvällsplockrunda. Så nu ser ganska bra ut här. Gjorde även i ordning Elias dagisväska, så vi slipper det bestyret imorgon. 


Nu blir det lite soffmys i min ensamhet med tända ljus och kanske nått bra tv-program.

Trevlig kväll!


     


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards