johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 11 februari 2012

Mammas fina kille äntligen hemma igen

Av Johanna Östlund - 11 februari 2012 00:27

På förmiddagen hämtade jag Elias på dagis. Det verkade ha gått bra idag och mycket piggare var han. Ville nästan inte åka hem, när det var dags för de. Sedan begav vi oss till Birgitta och Håkan. Ja nu är allt ansvar för Enånger slut. Nycklarna är inlämnade och det känns himla skönt. Nu har vi bara vårt hus att tänka på. Dock har vi lite ved som borde hämtas. Får se när vi/jag har tid med det. På vägen hem inhandlades fredagsmys gott och sedan åkte vi även och hämtade ut kläder jag beställt och köpte alvedon och nässpray. Ja han hade nämligen feber när vi kom hem och lika bra att ladda upp med lite sånt. Under kvällen har vi haft fredagsmys... Lite gotta, mys och lek. Fin kväll! Sedan börjar det jobbiga och tråkiga. När jag har lagt Elias för att sova märker jag att något är fel. Han sover oroligt och efter att jag slummrat en stund märker jag DET. Han har fått det han hade när han var bebis, krupp. Ringer mamma! Som vanligt när det händer saker och man får alltid bra svar. Bäst! Hon tycker vi ska åka in på akuten så det gör vi. Även Elias pappa kommer. Som jag trodde var det samma sak som förr, krupp alltså. Han får inhalera och tablett medicin. Hoppas att det hjälper! Han var så duktigt på sjukhuset mammas älskling! När vi kom hem fick vi dock gå ut en stund, ska tydligen hjälpa. Och väl ute hjälper det men så fort vi gick in var det samma sak. Så jag måsta öppna altandörren i sovrummet för att få ner tamperaturen lite. Efter det kom mammas kille till ro och nu sover han gott. Får se hur våran natt blir. 


Godnatt....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards