johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 18 juni 2019

Sommarlov

Av Johanna Östlund - 18 juni 2019 21:22

Gokväll!! Och hej vad tiden går. Dagar och veckor bara rusar iväg känner. Kommer det någonsin lugna ner sig??

Vi har tagit sommarlov nu. Hur härligt är inte det? Super!! Ida sa hej då till sitt dagis förra onsdagen. Lämnade en liten present som tack för alla dom här underbara åren. Sedan gick hon med huvudet högt och kände sig nog väldigt klar med dagiset. Däremot hade nog den här mamma mer separationsångest än henne. Det kändes otroligt sorgligt. Men som tur är börjar Agnes till hösten. Så vi har inte sagt hejdå fär sista gången. Tur för mig!

På torsdagen var det dags för min stora kille att ha skolavslutning. Regn och rusk. Med härligt ändå. Men något kort på min fina kille blev det inte. Men härligt jobbat ändå. Nu är ettan över och andra klass väntar till hösten. Stora fina killen!!

Med sommarlovet kom även värmen. Så starten blev helt underbar. Vi har solat och badat. Till och med Agnes tog sitt första dopp i Sågtäkten. Lite kallt, men ändå lite roligt. Dom stora har badat där flera dagar på rad nu. Tur vi har deras pool.

Vi har även hunnit med att fira Agnes lite med hennes farmor och farfar och faster med familj. Så fina saker. Tack så himla mycket. Samma dag drog Agnes och jag till Sundsvall för lite student firande också. God mat och härligt umgänge.

Nu ikväll har vi förberett lite inför den STORA 1-års dagen imorgon. Ja tänk att våran Agnes blir ett år. Sjukt om du frågar mig. Kom hon inte nyss?
Vi har även hunnit med ett års kontroll idag oå BVC. Allt såg så bra ut. Ja förutom att hon är liten då. Vi ska försöka att ge lite mer att äta. Hur nu det ska gå? Aja hon mår bra och växer det är huvudsaken. Med mjölken fick jag lite mer kött på benen. Vi skulle köra ett halvår för att sedan börja introducera igen. Jag hoppas att hon sen kan äta mjölk igen. Håller alla tummar och tår!!.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards