johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 9 juni 2019

Dansuppvisning, bilverkstad, sol och bad

Av Johanna Östlund - 9 juni 2019 19:06

Återigen har veckan bara sprungit iväg, söndagen är här igen. Ja jisses hur ska man hänga med i svängarna.? Nu kan vi väl få hinna njuta lite...

Vi började veckan med att köra vilse i Bergsjö. Hur kan man ens göra det? Ida hade genrep inför dansuppvisningen, men hann inte dit utan körde helt fel hela tiden istället. Tillslut lära jag fråga var det låg. Då kom vi fram tillslut. När hennes grupp var på vägen hem. Snackars barn!! Men alltså vad gör man.? Jag försökte verkligen. Men gick helt enkelt bet.

Men tisdagen kom och nu hade vi stenkoll. Ida var lite nervös. Men hon skötte sig hur bra som helst. Dom var så duktiga. Men innan vi kom iväg hände det som inte får hända. Ja enligt mig i alla fall. Agnes och jag packade in oss i bilen som vanligt för att åka och hänta Elias på skola. Vi hann inte mer än till Stamnäs när en röd triangel började lysa i bilen. Fan fan fan!!! Ringa mamma och in på bilverkstaden. Där tog fom glatt emot oss. Tror jag det. Nej men dom är alltid så vänliga där och gör allt för att kunden ska bli nöjd. Där fick den sova över natten. Pappa var snäll att hämta Elias på skolan. Och sen brummade vi i väldans fart för att hämta Ida. Rolig dag!!

Under onsdag förmiddagen var bilen äntligen klar. Hurra!! Att åka utan ac är fasiken inte roligt. Hur klarade man det förr?? Och räkningen blev inte så farlig heller. Min lyckodag! Det firade vi med att åka och shoppa två nya stolar till altanen. Ja eller komplettera rättare sagt kanske.

På torsdagen var det sveriges nationaldag och min älskade mammas födelsedag. Vi hade bestämt att barnen skulle sova över hos dom. Så mitt i dagen åkte vi. En härlig dag på mössön blev det. Soligt och varmt. Bad och glada barn. Ja den här veckan har verkligen levererat kanon väder. Framåt kvällen åkte vi hemåt.

Helgen blev lugn och skön. En massa sol. Barnen har badat i Sågtäkten. Ja så där som det brukar se ut. En fin och härlig vecka om andra ord.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards