johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 2 juni 2019

Tiden flyger fram

Av Johanna Östlund - 2 juni 2019 22:07

Jisses vad tiden har flugit iväg. Jag hinner inte med! Dagar och veckor har verkligen rusat fram med både det ena och det andra. Ibland behöver man ha fler timmar på ett dygn.

Vad har vi nu gjort? Ja det frågar jag med mig också. Minnet är bra men kort. Och förvirringen är total.

En dag var Ida, jag och Agnes på stan med min mamma och syster. Lite shopping och sushi middag. En sån där dag man har kvar länge i minnet. Mysigt!

Ida och jag har vart och besökt hennes skola. Snacka om att jag har en tjej som är skolsugen. Hon räknar ner dagarna hon har kvar på dagis. Som just nu står på fyra. FYRA!!! Ja det är helt sjukt att min lilla Ida ska börja skolan. Tur att Agnes börjar dagis så vi får äran att var kvar på världens bästa dagis ett tag till. Hade nästan inte klarat av att lämna dom... Men det känns toppen med skolan och allt. Vi har känt oss så välkomna. Även där känns det bra i hjärtat, helt klart.

Vi har även hunnit med att fira våra mammor - morsdag. Det blev middag hemma hos mamma och pappa. Och fika hos Anders mamma och pappa. Och glada blev dom för det lilla dom fick. En liten uppskattning! Även jag hade turen att få några blommor. Uteblommor som jag fick välja själv. Tack mina fina barn! När vi hämtade Elias hade han (eller snarare Sara skulle jag tro) köpt en ros till mig. Tack min älskade kille! Som du betyder för mig.

Den här veckan har gått utav sig själv. Vi började med lite skola och dagis. Kortvecka och redan på torsdagen gjorde hela familjen helg. Vädret har vart så tråkigt och regnigt att man haft noll energi. Tröttheten var ett faktum. Men lite skräp fick vi iväg på tippen. Och idag har jag haft Perfect Home party här hemma. Lite glädje och solsken. Hurra! En mysig stund med fina människor. Och nu väntar vi spänt på leverans. Alltid lika spännande.

Nu kör vi nedräkning! 6 dagar kvar i skolan och 4 dagar kvar på dagis. Innan ett långt och härligt sommarlov tar vid. Så nu ska även jag försöka njuta av den sista tiden som mammaledig. Ja tänk om ca 2 månader ska jag börja jobba med allt vad det innebär. Nytt jobb, nytt ställe, nya arbetskollegor och ja allt nytt. Så nu håller jag tummarna för att jag gjort rätt beslut.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards