johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 13 maj 2019

Måndag och ny vecka

Av Johanna Östlund - 13 maj 2019 23:07

Måndag och en ny vecka. Ny vecka och nya tag. Ja man får liksom alltid lite extra energi av en ny vecka. Börja om. Göra saker bättre. Rätt härlig känsla. Även om det inte alltid blir så...

Men allra först hade vi en härlig och lugn helg. På fredags eftermiddagen åkte vi till Sågtäkten. Agnes ett års present fanns där och skulle köras hem - en sandlåda. Självklart byggde vi ihop den på en gång. Sen skulle det även lekas lite. Agnes tackar så mycket och här kommer det nog lekas en hel del.

Lördagen kom... Jag planterade om i mitt land som blivit större. Delat på plantor och lite sånt. Hoppas dom tar sig och att dom växer på sig. Antar att det tar nått år innan dom blir så där stora och fina. Men den som väntar på nått gott. Kvällen blev sedan lugn.

Igår kom äntligen mammas kille hem igen. Tänk vad den killen är saknad efter en vecka hemma hos pappa. Denna gång hade vi turen att få honom hemskjutsad då dom vart på himlabadet. Kaffe och lite lek blev det innan dom for hemåt. Vi fick en lugn kväll med pizza. Dom stora barnen åkte till Sågtäkten. Bada, leka och fika. Men efter någon timme kom dom hem. Ja tydligen var det någon som skulle hem och spela innan det var dags för sängen.

Idag vaknade vi upp till måndag. Upp med tuppen! Ingen sovmorgon när Elias är hemma. Upp och iväg till skola. På hemvägen blev det en snabb sväng på ica maxi. Behövde köpa mat åt Agnes. Hon äter allt mer nu och jag har lite svårt att beräkna åtgången. Det känns som att det hände nått när vi äntligen fick bukt med hennes mage. Tack vare lite laxeringsmedel. Hur som är det härligt att se henne äta och jag hoppas det kommer visa sig på vågen också.

Väl hemma igen tog jag tag i lite tvätt och disk. Rätt vad det är hittar jag inte Agnes. Numera är hon snabb som en iller och när hon ser nått hon inte får göra är hon där på några sekunder. Vi hade glömt grinden!! Där stog hon fyra eller om det var fem trappsteg upp och helt överlycklig. Livsfarligt och livrädd! Så nu kollar jag grinden hela tiden. Jäkla unge... Man kan undra hur det kommer sluta med denna donna.? Vårat lilla yrväder.

Sen fick vi för oss att möblera om i vardagsrummet. Flytta runt lite och jag tycker att det blev mysigt. Dom flest verkade gilla det. Sen fick vi brottomt att hämta Elias. Klockan går väldigt snabbt.

Lite mer pyssel och mat gjordes. Sen var eftermiddagen ett faktum. Barnen gick ut en sväng och lekte. Sen var det kväll. Kvällsfika och lite hockey. Men barnen hann bara se en stund. Skola och dagis imorgon. Så för dom var det dags att gå i sängs. Nu ska även vi sova. Så trött som vanligt om kvällarna.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards