johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 10 maj 2019

En alldeles lagom vecka

Av Johanna Östlund - 10 maj 2019 08:23

 


Veckan går som alltid fort. Återigen har vi helgen här - FREDAG! Fredagmorgon och jag sitter med mitt morgonkaffe. Det är rätt skönt med stora barn som kan passa den lilla en liten stund så mamman kan blunda några extra sekunder. Tack min stora fina flicka! Vips blev det en glad och pigg mamma. 


Men allra först började vi veckan med måndag. Det blev en mysig dag. På förmiddagen eller ja sena morgonen åkte vi in till stan för att handla lite mat och Agnes behövde ett par byxor. När det var fixat ville inte barnen åka hemåt. Nej nått roligt. Så vi bestämde oss för att överraska moster Sofia med lite besök. En mysig stund. Kaffe, bebismys med Alice och en massa röj från mina barn. Vi blev rätt länge så när vi kom hem var det dags att göra middag. Sen försvann som vanligt eftermiddagen/kvällen i ett nafs.


   


Tisdagen blev en lugn historia... Men onsdagen blev spännande. Jag hade ett föräldramöte inbokat - inför skolstarten. Alltså tänk att min stora lilla flicka ska börja i skolan till hösten. Jag kan inte rikitgt förstå att två av mina barn blir skolbarn. Vart har åren tagit vägen? Så stora barn kan väl inte jag ha? Hur som känns det verkligen som vi valt rätt. En alldeles lagom skolan. Man kände direkt tryggheten och känslan sa att det här kommer bli bra. När jag kom hem ville Ida att jag berättade allt jag fått veta. Hon blev helt lyrisk och ville genast börja skolan. När vi sa att hon får vänta några månader kom krokodiltårarna. Men nu ser hon framemot inskolningen. 


 


Igår hade minst sagt en annorlunda eftermiddag. Det började med att Ida tog hem kompisar inte bara en utan två. Att få tre flickor att vilja göra samma sak är lättare sagt än gjort. Någon blev lite ledsen, men efter att jag lagt mig i så slutade det hela bra ändå. Även Charlie kom på besök. Erika och Patrik skulle köpa en vagn så under tiden fick Charlie vara med oss. Allt gick så bra till sista kavarten. Då Agnes vaknade som sovit en stund och ville ha sin mamma och gosa med. Men när också Charlie bara ville vara med sin moster gick det inte speciellt bra. Så vi hade två skrikande barn när dom kom tillbaka. Men vi hade haft en fin stund ändå. Vi kollade lite film. Men då Charlie var lite trött kom jag på att han kunde få sig ett bad och var en mysigt trött nybada pyjamaskille när dom kom tillbaka.


   


Nu taggar vi för en härlig helg!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards