johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 28 april 2019

Söndag

Av Johanna Östlund - 28 april 2019 19:28

Slutet av veckan är här - söndag. Vart tar tiden och dagarna vägen. Man blinkar i två sekunder och vips har flera dagar gått. Håller ni inte med om att tiden går lite för fort? Att det redan är slutet på april månad. Vad hände liksom? Lugna ner dig så vi hinner njuta!


Här hemma har vi fixat och donat ute en hel del. Visst får man energi när solen lyser och det fakiskt är varmt. Landet fick sig en om gång. Det blev större, då vi tog bort stenarna som låg där. Nu väntar jag med spänning på att blommorna ska komma. Så att jag får plantera om lite. Det kommer nog bli super bra. 


Plattorna som vi haft i gräsmattan flyttade vi på. Nu ska vi bara köpa gräsfrö så nytt och fint gräs kan komma upp. Utanför vedboden la vi grus. Där har det vart en lervälling. Men nu blev det fint. 


Även att jag tog fram sågen. Sågade ner thujorna vi haft vid torkställningen. Jag verkligen hatar dessa granar. Så fula. Många gillar dom, men inte jag. Så nu rök dom. Även om det inte blev allt för snyggt just nu. Men tanken är att vi ska bygga ett staket där vid våran avfallshög. Det blir nog bra. Nu hoppas jag att jag slipper invardering av spindlar i min torkställning. 


Vi har även hunnit med en tur till stan. Elias skulle hämtas och bytet denna vecka blev på stan. Vi shoppade presenter så nu kan jag släppa den biten. Vi tog oss även en fika. En mysig stund med dom stora barnen och ja Sara också så klart. Skönt var det att komma hemifrån en stund. Ibland behöver man samla energi. 


Ikväll blev Anges hår klippt. Luggen växer som ogräs, kan hoppas att det andra håret sätter fart också. Jag toppade även det hår som är långt. Ja hennes hår har en tendens till att bli som en riskvast. Men om man håller det fräscht kanske det blir fint. För efter att jag klippt henne sist där, blev det betydligt bättre. Och det vet man själv också på sitt egna hårt. När det trasslar är det dags att klippa sig. Och det gjorde jag faktiskt själv på mig själv för någon dag sedan. Dock vågade jag inte klippa så mycket. Men det blev betydligt bättre och fräschare. 


Annars då? Jo men vi traglar på med maten och Agnes. Nu när vi vart lediga har det gått bra. Vi får se hur det går i veckan när vardagen är tillbaka. Hon ska alltid ha en flaska ersättning i bilen. Ja det är väl mitt fel också, men nu ska jag försöka vänja bort henne från det. Sist vi åkte till Harmånger grinade hon nästan hela vägen fram och tillbaka. Så det kan bli spännande. Annars äter hon vanlig mat nu flera gånger per dag. Jag håller tummarna för att det ska visa sig på vikten också. Heja Agnes!


         

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards