johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 25 april 2019

Påsklov

Av Johanna Östlund - 25 april 2019 17:04

Fasen vad härligt det är med lov ändå! Lugna mornar, ta dagen som den kommer och ja man gör vad man vill helt enkelt. Snart är den förbi, så vi passar på att njuta till max. Det kommer alltid någon röddag här och där under våren. Vi klarar nog av dom två sista månaderna av vardagen innan sommarlovet tar vid. 


Slutet av påsken blev lugn. Eller ja ska man verkligen säga det?. På tisdagen var vi hem till mamma och pappa. Men innan vi åkte dit så kom Erika och Patrik förbi en sväng. Sen åkte vi alla. En fin dag som spenderades ute. Alltså vågar man hoppas på en fin sommar när våren blev så här bra? Upplösningen blev väl inte riktigt som vi tänkt. Vid maten klagar Ida på ont i mgen. Och vips kom en kräka. Ja vad nu det var för sort vet vi inte. För sedan åt hon och lekte som bara den. Mådde helt enkelt bra. Hur som åkte vi alla rätt snart efter middagen. När vi parkerat och klivit ut var det nästa som skulle spy, denna gång Elias. Han var dock lite låg. Efter en dusch gick han upp och vilade. Men innan kvällen kom ville han äta och mådde prima han med. Ja men nu så har vi väl gjort klart alla dessa kräkor och bajsar?. 


Igår hade jag en ledsen Agnes. Ja redan från start. Det visade sig vara magen. Lillgumman som nästan alltid haft problem med lillmagen. Efter att jag försökt hjälpt till med att få ut bajset (ursäkta). Vilket inte gick helt bra. Jag försökte pilla bort lite så det gick lättare. Men nej. När jag kände runt "bajshålet" var det liksom alldeles hårt, av bajs troligen. Så när vi var klara bestämde jag mig för att prata med BVC. Då bestämde vi oss för att prova laxeringsmedel. Så att hon får bli bra någon gång liksom. När inte något annat hjälper, så vad ska man göra.? Jag tror ta mig tusan det hjälpte, för framåt kvällen kom det bajs och löst.


Dom stora barnen och jag fick för oss att måla invändigt i lekstugan. Vilket jag fick ångra, nästan. Nej då det blev bra, det blev vitt i alla fall. Och det var inte bara väggarna och taket som blev vitt om jag säger så. Men slutresultatet blev ändå bra måste jag säga. Det blev liksom fräscht där inne. Vitt och rent! 


Annars har vi haft det lungt här hemma. Barnen har donat med sitt. Ja dagen har liksom gått. Tror även dom tycker att det är skönt med lov. Gå runt i pyjamas halva dagen och sånt där. Och vi fortsätter nog så. 


         

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards