johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 9 mars 2019

Äntligen helg

Av Johanna Östlund - 9 mars 2019 22:24

Dagarna springer på och äntligen är det helg. Ja det var faktiskt min känsla denna fredag. Även fast vi vart hemma hela veckan. Men ja där och då tog liksom min energi slut. Det var härligt med helg!


 


Men innan helgen kom hade vi en mysig torsdag. Vi fick äntligen träffa våran nya familjemedlem, Alice. Alltså när dom är så där små och söta, undrar jag om jag tagit rätt beslut. Rätt beslut att inte vilja ha fler barn. Men jo nog har jag det. Det är inte alla dagar det är en dans på rosor. Nu får man helt enkelt njuta av andras barn! Det är inte fy skam det heller.

Även fast jag typ nyss hade en sån där söt och liten, glömmer man fort. Kan jag ens hålla den där lilla? Ja vågar inte! När alla andra tar barn ser det så narturligt ut. Men shit!!! Det går bra, men man har lite mer "känsla" när man håller sina egna. Så självklart myste jag med henne. Dock bara en stund. Ja jag hade nog en liten avundsjuk tjej vid namn Agnes. Hon började grina efter bara en stund och vägra allt förutom mamma.Men mysigt hade vi den stund vi stannade. Ja dom hade typ nyss kommit hem från bb. 


Resten av dagen var vi hemma. Lena kom på besök och roade dom stora barnen en stund. 


   


Fredag och helgen kom. En lugn fredag fick det bli. Det snöade och vi kände för att mysa hela dagen lång. Barnen gick runt i pyjamas och vi kollade på film - mysigt. Även fast vi tagit det lugn hela dagen var jag mer död än levande klockan nio på kvällen. Ibland blir det så. Som sagt det tar på krafterna och vara hemma med barnen också.


Idag har vi haft lördag hela dagen. Agnes och jag började dagen med ett snabbt besök på affären. Sedan åkte vi alla till Anders farmor.


När solen lyste så fint bestämde vi oss för att vara ute, Äta lunch ute och barnen fick leka av sig medans vi vuxna njöt i solen. Tur jag fick Agnes att somna. Ja hon var inte speciellt road av att vara ute tydligen. Att åka pulka var väl inte alls så där super roligt. Undra hur det kommer gå när vi ska åka till fjällen? Vi fick ett par härliga timmar ute. Ja tills det fanns mer lockande saker inne.


Sen har vi gjort sånt där som man behöver göra. Ta hand om disken och tvätten. Tvätta lite mer och göra mat. Ja det vardagliga alltså. Sen kollade vi lite på skidorna. Och vips var det kväll. Nu är jag så där trött igen. Bäst att sova medans man får! Det blir väl som vanligt en tidig kväll.


   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Skapa flashcards