johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 8 februari 2019

Äntligen fredag

Av Johanna Östlund - 8 februari 2019 20:35

Äntligen är det fredag! Ja vissa veckor längtar man lite extra efter helg och "ledigt". Även fast veckan har känts lång, har den ju inte varit det. Dom springer iväg som vanligt. 


Vi har haft en rätt lugn vecka. Men som alltid är det en hel del som måste göras. Det är mammavecka så vi har kört till Forsa tur och retur x-antal gånger. Tvätten tvättar inte sig själv. Disken hoppar inte in i diskmaskinen av sig själv. Inte ur heller för den delen. Golven behöver lite omvårdnad flera gånger i veckan. Ja ni hör, våran vecka har varit väldigt vardaglig.


 


I tisdags följde Ida med en kompis hem efter dagis för första gången. Så himla lycklig hon var. Dessutom ville dom ses fler gång. Även fast det bodde två stora hundar där också så gick allt bra. Härligt!!


På onsdags förmiddagen fick Agnes och jag lite kaffebesök. Så skönt att bara prata och bara vara en stund. Ibland behövs det!!


I tosdags var det ingen vanlig dag för det var Idas födelsedag. Ja tänk att min lilla stora flickar redan har hunnit bli 6 år. Helt otroligt! En trött och yrvaken lillgumma vaknade av skönsång halv sex. Glad för de flesta presenter. Det blev inget kalas då utan vi kör en riktig kalas dag imorgon istället. Men jag tror nog att hon blev nöjd över sin dag ändå. Grattis våran fina älskade flicka!


 


Idag är det fredag som sagt. Äntligen! Inga fler tidiga mornar på ett tag. Fy sjutton vad trött jag blir under dessa veckor. Det går, men det tar på krafterna. Idag har det vart kalas förberedelser för hela slanten. Jag har bakat kakor och tårtbottnar av olika slag. Tvättat och plockat. Daggsugat och torkat golv. Skottat. Förberett köttet, som nu ligger i en marinad. Ja men ni vet, det är så mycket som måste göras.


Nu ligger alla barn i sina sängar. Jag känner att jag har haft fullt upp hela dagen. Tröttheten börjar göra sig påmind. Men en stund till ska man väl orka.?


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Skapa flashcards