johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 4 februari 2019

Efter snö kommer sol

Av Johanna Östlund - 4 februari 2019 09:56

Måndag - en ny vecka är här. När en ny vecka kommer får man ofta ny energi och lägger liksom den gångna veckan bakom sig. Så det är rätt härligt ändå med måndag kan jag tycka. Vi har en del att se fram emot i veckan. En hel del förberedelser så som bakning och städning. Men det ska vi nog fixa!


Våran veckan blev lite annorlunda. Jag nämnde kanske att Agnes var lite sjuk. Ja eller vad hon nu var. Första tanken var på tänder. Men sen blev jag lite osäker. Efter lite googlande kanske hon hade fått 3-dagars feber som Charlie hade när vi sist sågs. Men nej inte det heller. Då hon hade feber bara i ca en dag. Sedan bara lite förhöjd, 37.5 Våran gissning blir nog ändå att det kanske är tänder. Nått annat än feber, extremt gnällig och mammig har hon inte vart. Inte någon tendens till förkylning eller så. Vi får helt enkelt se om det kanske ploppar upp några tänder snart. 


Det har helt enkelt tagit upp min tid i veckan. Eftersom det för det mesta bara har vart jag som dög har vi inte gjort nått speciellt. Dög inte jag grinade och gnällde hon för allt. Jäkligt påfrestande måste jag säga. Många känslor på en och samma gång. Men nu peppar peppar är hon betydligt bättre och inte alls lika gnällig. Nu kan hon till och med ligga på golvet och leka. Hurra!! 


 


Våran helg blev lugn. Anders jobbade lite extra. Men under lördagen var det dags för Idas första kompiskalas. Som hon längtat. Men när vi kom dit till en början blev det inte riktigt som hon tänkt sig. Två STORA hundar bodde också där och ingen öppnade för oss. Ida skulle åka hem, men efter att jag ringde till mamman så ordnade det sig. Efter en stund var det full lek, fika och fiskdamm. Två snabba timmar och vi tackade för oss. 


 


Igår var det dags att hämta hem Elias. Dom hade bowlat så jag hämtade honom efter det. Skönt att slippa köra till Fosra. För ja det var lite snökaos igår. Eller ja hela helgen. Undra hur mycket snö det kommit egentligen? För mycket och mer ska det tydligen bli. Men idag skiner solen i alla fall. Synd att det är för kallt för att gå ut. 


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Skapa flashcards