johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 22 januari 2019

Halva reapriset

Av Johanna Östlund - 22 januari 2019 19:09

En ny vecka har börjat och den började vi med skrikfest. När ens 7 månaders bebis skriker mest hela dagen, inget är bra. Då blir man minst sagt förtvivlad, arg, orolig, trött och allt sånt där ni vet. Tillslut brister det! Man känner sig så hjälplös och bara vill veta vad som är fel. Framåt sena eftermiddagen fick jag mitt brake. Gick ut på en kall promenad. Men det var precis vad jag behövde. Ut och rensa tankarna för att orka med resten av kvällen. Annar hade jag brutit ihop totalt. Tur det inte händer ofta, det var faktiskt första gången hon var så här otröstlig. 


Annars var det som en vanlig dag. Även om en skriker sig igenom bilresan så måste vi skjutsa Elias till skolan. Mat måste vi göra. Även om det tar hundra gånger längre tid. När man måste springa till en ledsen tjej i tid och otid. Efter promenaden tog jag med mig Agnes i bilen. Ja hon brukar ju gilla det. För att åka till Harmånger och göra en liten handling och hämta ut paket till Anders. Tro det eller ej. Men det var första gången på hela dagen som hon var nöjd den där halv timmen vi var borta. Hurra! Atomatiskt blir man en gladare och bättre mamma. Sen var hon som vanligt. Mysko, men väldigt skönt.


Våran kväll blev lugn och trött. Ändå kommer man inte i säng före elva. Det måste jag bli bättre på. Att krypa ner under täcket lite tidigare, för att bara vara innan man tänkte somna.


 


Idag började vi dagen som vanligt vid sex tiden. Trött mamma är bara förnamnet. Men det går och man blir pigg om man tar för sig nått att göra. Vilket vi gjorde idag. Efter att vi skjutsat Elias till skolan och Ida på dagis åkte Agnes och jag till stan för att uträtta lite ärenden. 


Vi började med leksaksaffären. Elias skulle köpa fem paket med fotbollskort, för sina egna pengar. Men det blev även en liten present till Ida. Ja tänk att det nu snart (på torsdag) är bara två veckor till min stora tjej blir 6 år. Helt sjukt! Hon som alltid vart så liten, ska nu börja skolan efter sommaren. Nyp mig i armen. Drömmer jag? När blev mina barn så stora?


Sedan åkte vi till stan och började med lindex. Hade ett paket där som skulle hämtas ut. Men vi kikade lite där också. Fick otuligt nog ett sms på morgonen att dom nu har halva rea priset. Hittade en del fint till Agnes som jag tror kommer bli perfekt i sommar. Ett set med tröja och byxor, en body och leggings, en klänning och en jumpsuit. Även ett linne och trosor till mig själv. Allt för strax över 200 kronor. Alltid roligt att fynda!


Innan det var dags att åka till Forsa för att hämta Elias hann vi springa in på kappahl. Där hade en massa nyheter kommit fram. Så söta kläder! Jag kunde inte låta bli att köpa två par byxor till Agnes. Som även dom kommer bli bra till sommaren, hoppas jag. 


Sedan åkte vi som sagt och hämtade dom stora barnen. Sedan har liksom eftermiddagen och kvällen bara försvunnit. Barnen har lekt ute och städat. Mat ska göras och läxan ska läsas. Lite spel. Sen är det liksom kväll. Snart ska jag pusta ut andas lugn när alla barn har kommit i säng. 


   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards