johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 12 januari 2019

Kalaslördag

Av Johanna Östlund - 12 januari 2019 18:39

Att få lite sovmorgon en lördag känns rätt härligt. Efter att ha klivit upp klockan sex hela veckan var det skönt att sova till halv åtta. Lite mys framför tv:n blev de innan det var dags att förbereda för Elias kalas.


Klockan nio stog jag och gjorde tårta. Sedan var det dags att förbereda ett gäng köttbullar. Ja vi brukar alltid bjuda på mat också. Det brukar ju vara precis vid middags tid. Denna gång bjöd vi på kycklingköttbullar med potatis och sås. En av Elias favoriter, köttbullar. Ja ibland är man en snäll mamma. När nästan allt var förberett kom första gästerna. Och sedan droppade dom in en efter en.


Ett lugnt och fint kalas. Men en nöjd kille som fick lite små plock, men mest pengar. Jag tror det var fler än jag som hade dålig fantasi på vad man skulle köpa. Är han nöjd så är vi alla nöjda. Nu kan han gå och shoppa det han vill ha själv.


Vi åt mat och fikade. Sedan hann vi även med lite lek och prova ett nytt spel han fick - speak out. Och så fick vi så klart mysa med Charlie också. Men nu börjar vi även längta efter dom två som komma skall. En får vi vänta ett tag till på, men den andra kan snart komma vilken dag som helst. 


Nu är det lugnet efter stormen. Även om det blev ett lugnt kalas blir man rätt mör. Så nu är det mys resten av kvällen.


             

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Skapa flashcards