johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 24 december 2018

Julafton

Av Johanna Östlund - 24 december 2018 21:53

Årets bästa dag är här och snart förbi. Äntligen kom julafton!! 


Vi hade en rätt lugn morgon. Med paketöppning, ja tydligen hade tomten hört Idas önskan om att få en röd klänning till julafton. Så det låg alltså kläder och ett diadem till henne från tomten. Glad tjej! 


Sen skulle det börjas göras mat. Vips kom första gästerna, Sofia och Wille. Sedan kom även Erika med familj. Då hade vi en mysig och rätt lugn stund. Sedan kom även mamma med ett gäng gamlingar. Och då kunde julafton börja på riktigt.


Nästan direkt blev det mat. Sen väntade vi länge på tomten. Ja det lyckades även bli lite panik och skrik där ett tag. Det liksom regnade råttbajs från tomtedräktpåsen. Alla som känner 0mig vet hur jag hatar råttor. Jag bara ryser. Så nej jag tänkte inte ta på mig det. Mitt i all panik fick Anders ringa sina föräldrar att plocka fram deras tomtekläder som vi kunde låna. Mamma och jag far iväg och sen äntligen kommer tomten. Lyser med ficklampa genom fönstret och är allmänt en dålig tomte tror jag. Jag och jultomte går alltså inte ihop. Jag kan inte sluta skratta, fattar inte varför. Aja tomten kom med fina paket till alla. Och sedan delade vi ut resten utan tomte. Glada barn!


Efter att tomten vart här går liksom luften ur en och det är saker överallt. Vi plockar undan lite och sedan fick det bli ostkaka och fika till efterrätt. Sen droppade en efter en av. Vi blev ensamma. Dags att plocka och fixa så det ser någorlunda ut. Nu har vi myst ner oss i soffan och suger ut det sista av dagen.


                   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards