johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 18 december 2018

Virrigare än vanligt

Av Johanna Östlund - 18 december 2018 20:40

 


Jul börjar närma sig med stormsteg. Men än har vi tid att njuta, göra det allra sista och ta vara på dagarna. Men om du frågar mig känns det helt sjukt. Hur kan tiden gå så snabbt?


Helgen den bara försvann... Som alltid. I lördags var vi hem till mamma och pappa. Middag och mys med familjen! Det bästa enligt mig. Dom stora barnen såg vi kanppt. Men dom små var så snälla och söta (för det mesta). God middag och efterrätt fick vi också. Som alltid är det så himla skönt att åka dit. Man liksom slappnar av på nått konstigt sätt. Massage fick jag också. Ja jag köpte ju en olja för att kunna få lite massage här hemma. Men det hände liksom aldrig. Och Patrik han är så himla bra på det. Jag får så ont i axlar och nacke, antar att det är för att jag bär på Agnes så mycket i babyskyddet. Och jag hade en hel del knutar eller vad man ska säga. Vi blev kvar länge och kom inte hem förens framåt kvällen. 


   


Söndagen började lugnt. Sedan kom Mattias och Edwin. Lek och fika - obligatoriskt. Tydligen tyckte i alla fall Fosatomtarna att jag vart snäll och kom med en liten påse med juliga saker. Tack så himla mycket! Det värmer... När vi vinkat hejdå till Elias som ska vara lite längre hos sin pappa denna gång. Ja det är deras tur att ha honom på julafton i år. Men vi hämtar honom på juldagen och har en massa mys inplanerat.


 


Denna veckan började vi med att mamma kom hit. Hon skulle passa Ida ett par timmar så Agnes och jag kunde gå på mammagrupps avslutningen. En mysig stund med lite julmys som tema. Sedan blev det en snabb handling innan vi åkte hemåt igen. Då blev det ännu mer fika innan vi sa hejdå till mamma. Och dagen fortsatte i lugnets tecken. 


Idag var det äntligen dags för Ida att åka på dagis. Som hon längtat. Efter att vi lämnat henne åkte vi till stan tanka bilen och köpa lite smått så vi kunde baka julgodis. När vi väl kom hem var det dags att kavla upp armarna. Det var dags för tomten att göra entré, typ. Han har ju kommit med en del julklappar som skulle slås in. Idag var enda chansen att göra det, om jag inte vill hålla på under en kväll. Det måste jag göra ändå. För vi är inte riktigt klara än. Men snart. Jag hade en övervakare som såg till att allt blev gjort. Och smykikade på alla julklappar. Vi blev klara med det vi hade just nu och det känns skönt. Jag har ta mig tusan lyckats med att hålla nere på julklapparna. Tummen upp till mig! Fast å andra sidan kommer dom stora barnen att få sin dyraste julklapp någonsin - upplevelse (disney on ice). 


 


Sen var det dags att hämta Ida igen. Hem och laga mat. Medans den klarade sig själv gjorde Ida och jag julgodiset, hallon och saltlakritsmarshmellows. Så enkelt och gott, tyckte jag i alla fall (den enda i familjen tror jag). Vi fixade även julkorten som kom idag. Ja men alltså när jag för en gång skull gör mig till och fixar julkort så kommer dom inte i tid för att ens kunna skicka dom. Jag som beställde i slutet på november bara för att det inte skulle bli så. Aja jag får väl dela ut dom ändå och skicka till dom som jag inte kan ge till. Något less man blir. Sedan kom Lena och hämtade Ida för en massa lek. Vi åkte sen framåt kvällen för att hämta henne och få lite kaffe. 


Men nu sover barnen och min tid har börjat. Alltid lika värdefull, den behöver jag. För som jag har virrat runt idag och i natt då det började. Jag kunde inte förså varför Agnes ratade ersättningen. Så vi gick upp men inte blev det bättre för det. Tillslut gav jag upp och gjorde ny ersättning och inser då att hon endast fått varmt vatten. Ja kanske därför det inte var så gott. Den nya med pulver i gick hem. Ja man har ju hört folk som lagt välling i kaffefiltret och sånt. Men det här får man nästan skämmas för. Som BVC-sköterskan sa amningshjärnan förblir permanent. Och jag är beredd att hålla med henne till hundra procent. Det blir liksom värre och värre ju fler barn man får. Tur att man har kolla på vissa saker i alla fall.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Skapa flashcards