johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 14 december 2018

Fredagen är här

Av Johanna Östlund - 14 december 2018 18:36

Fredag och helgen är här! Hurra... Även fast jag inte jobbar är jag rätt mör på fredagen jag med, i alla fall när vi har Elias. Då blir det tidiga mornar och 70 mil i bilen under veckan. Så ja det börjar kännas helt enkelt. Nu blickar vi framåt helgen, hoppas den blir mysig och lugn. Precis i min smak...


Igår hade vi en ledsen tjej här hemma. Älskade Ida tyckte att hon var frisk och kunde gå på dagis men framför allt vara med på lucian. Men alltså där fick jag vara stygga morsan. Har man mest legat på soffan alternativt suttit i soffan och bara fått i sig ett par tuggor per dag nästan i en veckas tid - då är man inte frisk och framför allt inte våran lilla virvelvind som hon är i vanliga fall. Dock börjar hon bli bättre. Hurra! Äntligen börjar vi känna igen henne. Maten går det fortfarande trögt med, men hon äter allt som faller henne i smaken. Ägg, godis och smörgåsrån. Just nu bryr jag mig inte så mycket, bara hon äter nått liksom. Godis är mat det också. Men snart så är hon nog på banan på riktigt. 


Så vi hade helt enkelt en mysig hemma dag även igår. Eftermiddagen gick utav bara farten. Mat skulle göras som blev ärtsoppa och pannkaka. Enkelt och gott gillar vi här hemma. Sedan tog jag tag i tvätten idag igen. Vika och tvätta en ny maskin. Man måste hålla tvättkorgen i trim. Det går lättare då! Rensade även Idas kläder. Hennes lådor var spräng fyllda. Nu fick en hel del flytta ut och ska säljas till våren. Elias läxa skulle göras. Svara på frågor och läsa lite. Så roligt att se framsteg. När han började ettan kunde han knappt läsa. Några få ord. Men nu ljudar han och får till orden utan problem - ja bara han vill. 


Efter att vi hämtat Elias sprang jag in på affären en snabbis. Vi behövde mjölk och sånt. Köpte även med mig lite blommor hem. Alltså just under julen älskar jag rött. Man får en speciell känsla tycker jag. Mer ombonat och mysigt på nått konstigt sätt. En jul utan det minsta rött skulle inte vara en jul för mig. Men det handlar bara om en månad per år som detta går hem. Visst är man konstig? Så det blev helt enkelt en bukett med mörkt röda blommor - ljuvligt!


 


Idag började vi dagen med en snabbis på affären. Ja efter att vi lämnat Elias så klart. Barnen ville ha lördagsgodis och jag skulle hämta ut paket. Sen myste vi bara här hemma tills det var dags att hämta honom igen.


Hem för att göra mat. Idag blev det nått nytt ajvarbiffar med paprikasås. Vi vuxna tyckte det var gott men barnen tyckte inte riktigt detsamma. När vi ätit klart var det dags att åka igen. Vi började i Sågtäkten för att hämta ved. Ja som sagt det är lite kallt att vara utan värme just nu när termometern visar -13 grader. Dom stora barnen blev visst kvar där en stund medans vi andra åkte in till stan för att lämna av Anders vid jobbet. Dom skulle ut och äta ikväll. När jag gjort de hämtade jag barnen och åkte sedan hem. Hem och mysa!!! Elias har spelat tv-spel. Ida har gjort lite allt möjligt och Agnes och jag har myst. En rätt bra fredagkväll. Men börjar som sagt känna mig lite trött, men det är bara att härda ut. Anders ska ha hämtning också ikväll. Men då kommer svärmor så jag slipper släpa med mig barnen i alla fall.


     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards