johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 5 juni 2018

Vilken helg

Av Johanna Östlund - 5 juni 2018 14:54

Sommaren fortsätter att leverera.... Så i torsdag efter skola och dagis packade vi ihop oss för att åka till stugan. Så himla skönt! Tänk er att släppa alla måsten, man liksom gör det som faller en in. Dessutom få hjälp med barnen och alltid sätta sig till ett dukat bord. Sånt gör mig lycklig just nu. Mera vila och bara vara känslor till denna preggo morsa. Jag tror att vi alla mådde lite bättre efter det.


Att det dessutom var kanon väder gör inte saken sämre. Att sola och bada redan i maj månad är faisken inte klokt. Det var så varmt i havet att till och med jag vågade doppa mig ett par gånger. Barnen låg i som små fiskar. Jag tänk er Ida som är livrädd för att bada i svärföräldrarnas pool (där det är varme och allt), men i ett stort hav går det väldigt bra att bada. Men det har nog med att hon når botten. Hon är helt enkelt en strandtjej. 


Tack för tre helt fantastiska dagar!


Med söndagen gav sommaren upp lite. Molnen hopade sig och värmen blev lägre. Och ungefär så har det sett ut ända tills idag, tisdag. För idag är brr kallt...


Men ett dopp i poolen i Sågtäkten hann vi med på begäran av Elias. Men vi var helt enkelt tvungen att åka dit. Jag hade pyspunka på ett däck. Och i fall det hann bli platt innan måndagen måsta vi kunna pumpa upp det. Och det var riktigt varmt och skönt där efter ett snabbt dopp. Sola och fikade innan vi åkte hemmåt igen. Ja för det var ju söndag och då är det veckorbyte. Så Elias pappa med familj kom framåt eftermidddagen. Kaffe och lek för barnen, ett måste dessa söndagar. 


Igår hade vi hela förmiddagen uppbokad inne i stan. Vi började med ett MVC-besök. Ja jag gör ju inget annat än att ränna där nästan varje dag nu för tiden. Igår såg det väl bra ut. Mitt blodtryck är hög men ligger stabilt där alldeles på gränsen. Jag hade ingen äggvita, så det var bra. På torsdag är det dags igen. Efteråt åkte vi till buspalatset för lite lek. Det var Ida och en tjej till som hade roligt tillsammans. Skönt med lite folk. Innan vi åkte hemåt åkte vi in till däckverkstaden och hörde om dom kunde kolla på mitt däck. 300 kronor senare ska det vara lagat. Så himla skönt. Sedan flöt dagen bara på. Och vips blev det kväll och sängen.


Idag var det dagis för Ida. En glad tjej som äntligen fick träffa kompisarna igen. Och jag gick till grannarna för att dricka en kopp kaffe. En rätt fin start på tisdagen. Och jag tror vi fortsätter i detta mood. Bara göra det som faller en in. Kanske börja packa BB-väskan? Ja jag tog ju tag i att tvätta lite bebiskläder igår som ska med till BB. Känns konstigt att det faktiskt snart kan starta när som helst. Ja jag menar, jag är ju faktiskt i vecka 36. Nä jag har nog inte förstått det än, jag som tror att jag har 3 månader kvar. Men snart kan hon vara här våran lillasyster.


Men nu är det dags att äta nått. Och sen får vi se vad vi hittar på...


     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards