johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 21 maj 2018

Sommar, kalas och sjukhus

Av Johanna Östlund - 21 maj 2018 20:40

En ny vecka har dragit igång. Min sista arbetsvecka på väldigt länge. Ja lite blandade känslor, men just nu ska det nog mest bara bli skönt. Det känns att man blivit tyngre och otympligare. Ja allt detta vatten som jag dragit på mig gör att jag inte är i min absoluta toppform om man säger så. Det känns skönt att jag ska på koll imorgon faktiskt...


Helgen gick med en väldig fart. Och sommaren verkar stanna. Så vi har verkligen njutit. Under lördagen var det solning som gällde för den här flodhästen. Men typiskt nog gick min solstol sönder, min absolut favorit plats på sommaren. Aja så kan det gå. 


Till kvällen åkte vi till Sågtäkten. Fika och lek. Och så råkade det visst bli lite bad för barnen. Hur dom nu klarade det. Det hade faktiskt börjat bli lite kyligt. Knäppisar!


Söndag och det var kalas inplanerat. Vi började med att handla lite. Vi hade lite saker på listan men bara en solstol blev inhandlad. Tur för mig! Sedan åkte vi hem till mamma och pappa för att fira båda mina systrar och mamma. En härlig stund! God mat, härlig sällskap, bad och lek för barnen. 


Sedan åkte vi till Forsa för att lämna min lille kille. Älskade pojk, vi ses om en vecka. Självklart blev det lite kaffe och lek innan vi gav oss iväg.


Lämnade min familj för att åka till stan igen. Denna gång till sjukhuset och till min kära mormor. Jag hade lite hopp i början på veckan, men nu är det nog bara som så att inse att detta är nog slutet. Känns verkligen hemskt. Men visst hoppas man. Ta vara på era nära och kära. En dag är det för sent. Jag tror detta har gjot mig lite stressad. Och under tiden vi var där fick jag väldigt många sammandragningar. Som även följt med mig idag. 


Idag är det måndag alltså. Vad ska man säga. Jobb, eller mest slöande. Men jag trodde jag skulle brinna upp. Jenas och stödstrumpor funkar inte. Jag blir alldeles för varm. Så jag måste komma på nått bra tills imorgon, i alla fall om det ska fortsätta vara så här varmt. Kan vi inte få lite kallare väder snart, men bara tills våran älskade lilla flicka har kommit. Det är som sagt lite jobbigt för den här flodhästmamman. Annars har vi haft en bra och lugn dag jag och Ida.


 

 
 
Sara

Sara

21 maj 2018 22:56

Skickar lite styrkekramar härifrån! ❤️

http://www.sarasaharan.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards