johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 15 maj 2018

Sommarvärme och svullnad

Av Johanna Östlund - 15 maj 2018 20:11

Alltså vilken start på veckan! Sommaren är här, synd bara att man måste jobba. Jaja, jag ska inte klaga. För nästa vecka gör jag min sista arbetsdag på väldigt länge. Om jag längtar? JA!


Igår hade vi måndag på besök. Vi var återigen inne i vardagen. Jobb, skola och dagis. Vi vinkade hejdå till pappan som åkte till Sundsvall. Och sedan efter alla bestyr åkte även vi andra. Min dag var lugn, som vanligt. Att inte göra nått börjar gå mig på nerverna. Därför bestämde jag mig för att åka hem till mamma och pappa och luncha. Solen, lunch, kaffe och lite umgänge. Då sprang timmarna iväg. Hämtade två svettiga barn. 


Gjorde ett rejält storkok i form av pastasallad med korv. Perfekt att ha hemma. Man kan ta när man är hungrig och det räcker i flera dagar. Det är min melodi just nu. Ja för hua hur jag ser ut i fötter, vader och händer till eftermiddagarna. Då är det högläge som gäller. Det stränar och sticker. Men ja det är väl bara att stå ut. Tur det kommer nått gott av det. För en annan som har haft näst intill problemfria graviditeter är det här lite svårt att acceptera. Men jag är glad så länge jag inte har foglossning eller nått annat ont. 


Efter att vi ätit gick vi ut. 23 grader i skuggan klockan sex på kvällen är vi inte bortskämda med. Så vi drog faktiskt fram vattenspridaren så barnen fick svalka sig. Själv låg jag i solstolen och med benen i högläge. Ljuvligt! 


Kvällarna kommer fort när man jobbar dagtid. Efter att barnen duschat av sig allt gräs och lite mys så var det faktiskt dags att gå till sängs. 


Idag är det tisdag och jag tog en kortdag på jobbet. Hämtade Elias direkt efter skolan och mötte upp mamma och syster för att sedan åka till sjukhuset. Min älskade mormor ligger där jus nu inte allt för pigg. Så nu håller vi alla tummar och tår för att det här går bra. Men för att vara på säkra sidan känns det skönt att ha varit och hälsat på henne. Som sagt nu hoppas jag att när det är dags igen för sjukhus händer nått trevligare, typ min förlossning. 


Innan vi åkte hem skulle Elias köpa fotbollskort för en peng han fick. Som att han inte fick nog av alla vi köpte i ullared? Nej.... Får han ska så klart Ida också ha. Hon fick en enhörning med rengbågsvingar. Nöjda och glada.


När vi kom hem åt vi mat och sedan direkt ut för att svalka av oss. Barnen i vattenspridaren även idag och jag gick och plockade nässlor. När vi kom in duschade barnen och jag gjorde nässelsoppa. Nu har vi mat till imorgon. Jag har faktiskt aldrig smakat det. Men mamma tyckte jag skulle prova för hon hade gjort och den blev faktiskt god. 


Sen blev vi alla trötta. Elias somnade i soffan när han kollade youtube. Ida gick upp och lekte men rätt snart blev det tyst och även hon sov. Jag sitter i fåtöljen med benen på fotpallen och njuter av tystnaden och kollar lite tv. Men som det känns blir det ingen sen kväll, för jäklar vad jag blev trött nu.


   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards