johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 12 maj 2018

Ullared

Av Johanna Östlund - 12 maj 2018 19:07

Att livet går rasande fort så man knappt hinner med har väl inte ungått någon. Men samtidigt känns det som att det står still. Hur kan det komma sig.? Ändå har vi kommit till slutet på ännu en vecka. 


Att ha en-dags vecka på jobbet är rätt fint ändå. Jag ska nog klara av att gå på ledigt om två veckor. Fast ändå gruvar jag mig. Det är ju ta-mig-tusan över ett år. Hur ska jag i slutändan klara det? 


Åter till veckan... I tisdags lämnade jag Strömsbruk, familjen och alla måsten. För det var nämligen dags för våran efterlängtade Ullareds resa. Alltså ja vad ska man säga? Ullared är ullared och jag bara älskar det. Vem gillar inte shopping liksom? Att shoppa lite spontant, lite som står på en lista. Eller ja vi åkte hemåt i en fullproppad bil med några tusen fattigare på kontot, precis som det ska vara. Bästa av allt var nog ändå att bara få vara i tre dagar.


Att komma hem med massor av kassar och nyfikna händer är alltid roligt. Det mesta uppskattades, tror jag. Det var lika bra att packa upp allt på en gång. Så när Anders åkte på fotbolls träning fixade jag och Ida lekte med hennes nya saker. Sen var vi slut som artister hela bunten. 


Igår hade vi en hemma fredag. Att sitta ute i solen var underbart. Även om det inte var lika varmt som i Ullared. Där var det verkligen sommarvärme. 20 grader på kvällarna och ännu varmare under dagen. Men men nu har man återigen vant sig med kyliga vindar och kalla kvällar. Så mycket mer hände inte förutom att tak bytet går framåt. Snart är ena sidan klar. Och snyggt blir det.


Idag började Ida och jag dagen med att åka till stan. Vi skulle köpa jord till blommorna jag köpte på Ullared. Lite spontan shopping blev det också. Råkade köpa två syrenbuskar. Nu ska jag väl äntligen få mig en syrenbuske på gården.? Sen skulle även Ida ha sig ett par skor och så råkade jag hitta ett par till Anders också. Det blev en dyr tur....


När jag kom hem planterade jag rosen och tomatplantorna. Åå vad jag vill göra ordning altanen nu. Olja in, köpa ett loungeset och ett parasoll. Och för att inte glömma, göra den helt klart. Sedan tänkte jag gräva ner syren, men då var Anders snabb och hjälpte till. Snyggt! Som sagt nu hoppas jag att dom tar sig.... Sedan blev det liggläge i solstolen. Ja denna fläskiga, svullna flodhästen till mamma behöver få lite färg på sig. Ida hon har mest hela tiden lekt med en kompis på gatan, så henne har vi inte sett mycket av. 


Kvällen är här. Snart är det söndag och min fina prins kommer hem igen. Och så börjar en ny vecka, en lååång vecka dessutom. Hallå vart är dom röda dagarna? Två veckor ska jag nog stå ut. Heja heja!!!!


         

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards